HR Business Partner

Teknos AB / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknos AB i Tranemo, Borås, Värnamo, Jönköping, Växjö eller i hela Sverige

Teknos är en global färgproducent med verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Teknos är en av de ledande leverantörerna av industriella ytbehandlingar med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. I Sverige finns Teknos representerade i Tranemo, Örnsköldsvik och i Vedevåg. Dessutom har företaget sju butiker runt om kring i Sverige. Totalt har Teknos i Sverige cirka 100 anställda och omsätter cirka 660 miljoner kronor. Företagets huvudkontor är placerat i Tranemo.
Är du intresserad av kommunikation och har du tidigare erfarenhet av rollen som HR Business Partner och motiveras av att utveckla och driva HR-arbete både operativt och strategiskt? Som HRBP etablerar du HR som en given affärspartner för verksamheten och stöttar chefer på både strategisk och operativ nivå. Ditt förhållningssätt är operativt och du kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används för att stötta organisationen.
I rollen ingår bland annat:
• Stötta chefer i arbetsrätt, personalärenden, rehabilitering, kompetensförsörjning samt arbetsmiljöfrågor
• Utveckla och hålla interna utbildningar, workshops och möten
• Driva förbättringar inom HR-området
• Arbeta med facklig samverkan och förhandlingar
• Utveckla HR-processer, både lokalt och globalt
• Samordna processer för lönerevision och lönekartläggning
• Vara en aktiv del av ledningsgruppen, där du driver HR-frågor i enlighet med företagets värderingar och affärsidé
• Säkerställa att Teknos årshjul inom HR efterlevs inom organisationen
• Tolka och säkerställa efterlevnad av kollektivavtal
• Hantera all förekommande HR-administration i vårt HR-system, Talentsoft
• Säkerställa lokal och global kommunikation och hantera vår lokala hemsida.
Du rapporterar direkt till bolagets VD och kommer att ingå i ledningsgruppen i Sverige, samt är en del av HR Group där din matrischef finns. Du reser regelbundet till våra olika enheter inom Sverige och har ett helhetsansvar för HR på bolaget. Vi tillåter hemarbete 1-2 dagar per vecka.
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom HR och som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du tycker om att arbeta med administration och är intresserad av att arbeta både operativt och strategiskt med HR-frågor i en global koncern. Då engelska är bolagets koncernspråk och du kommer att arbeta med viss översättning, är engelska i tal och skrift en förutsättning för denna tjänst. Du har god erfarenhet av att arbeta i något HR-system och har god datorvana. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med intern och extern kommunikation.
Som person är du kommunikativ, prestigelös, samarbetsinriktad och har en god förmåga att se till helheten. Ditt arbetssätt karaktäriseras av lyhördhet, service och professionalism. Vidare så tar du stort eget ansvar och vågar ta egna initiativ.
Låter detta som du? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Teknos AB (org.nr 556047-6714)
Limmaredsvägen 2 (visa karta)
514 24  TRANEMO

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
VD
Susanne Ohlsén
susanne.ohlsen@teknos.com
0325-61 95 43

Jobbnummer
7226906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknos AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknos AB: