HR Business Partner

Elgiganten AB / Administratörsjobb / Stockholm
2022-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2023-06-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elgiganten AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Som HR Business Partner på Elgiganten är ditt huvudsakliga fokus att stötta, utmana och coacha våra ledare i deras vardag. Det är en bred roll som sträcker sig över hela HR-området och inkluderar rådgivning och coachning inom rekrytering, arbetsrätt, facklig samverkan, arbetsmiljö och rehabilitering samt kompetensutveckling.
Utöver att operativt stötta våra butikschefer/varuhuschefer och regionchefer kommer du i rollen att ha ett övergripande ansvar för Elgigantens employer branding arbete, rekryterings- samt onboardingprocess. Inom dessa områden kommer du även att samarbeta med kollegor inom HR på nordisk nivå för att utveckla gemensamma lösningar och verktyg.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
Coaching och stöd till chefer,
Arbetsrättslig rådgivning och tolkning av lagar/avtal samt fackliga förhandlingar
Hantering och dialoger i individärenden,
Operativt ansvar för utveckling och utrullning av processer inom Employer Branding, rekrytering samt onboarding.
Du kommer att vara en del av vårt erfarna HR team som består av 9 medarbetare och du rapporterar till Head of HR/PD.
Tjänsten är placerad på vårt nya fina kontor i Stadshagen i Stockholm, med möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan.
Resor förekommer i tjänsten i viss utrsträckning.

Vem är du?
Vi tror att du drivs av att få vara med och göra verklig skillnad, både i det lilla och i det större.
Vi är också övertygade om att du värdesätter att jobba tillsammans i ett team där fokuset ligger på att vinna tillsammans.
Du har ett konsultativt och empatiskt tillvägagångssätt vilket gör det lätt för dig att bygga goda relationer och samarbeten. Du har en sund balans mellan att ge service och ställa krav samt att stötta och utmana våra ledare.
Vi tror också att du är strukturerad, gillar ordning och reda och värdesätter noggrannhet och proaktivitet. Du är självgående, tar gärna egna initiativ och stort ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att hålla det du lovar.
Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt ett professionellt agerande vilket gör att du skapar ett stort förtroende hos våra ledare.
Elgiganten är ett snabbrörligt företag med ett högt tempo så för att trivas måste du tycka om att ha en varierad vardag. Det ställer krav på att du är flexibel samt har förmågan att prioritera bland uppgifter av olika karaktär och ibland anpassa dig efter situationen.
Vi tror också att du har:
Kandidatexamen inom personalvetenskap eller liknande
Minst tre års erfarenhet av kvalificerat arbete inom HR, meriterande i en liknande HRBP-roll inom detaljhandeln
Goda kunskaper i arbetsrätt och meriterande med kunskap i detaljhandelsavtalet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Låter det som nästa steg för dig?
Tveka då inte med att skicka in din ansökan till oss!
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än den 14 augusti 2022.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Helena Lundenfelt, Head of HR/PD helena.lundenfelt@giganten.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2022-07-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Elgiganten AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "157755".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Elgiganten AB (org.nr 556471-4474)

Jobbnummer
6799105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elgiganten AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elgiganten AB: