HR Business Partner
Serneke Group Ab (publ) / Administratörsjobb / Göteborg
2021-06-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2021-12-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg,
Kungälv,
Alingsås,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ och administrativ person som trivs att arbeta med mixen av operativt och strategiskt HR-arbete? Vill du arbeta i en dynamisk miljö som präglas av engagemang och framåtanda? Har du dessutom erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och agera nära chefstöd? Då söker vi dig.
Om rollen
Som HR Business Partner på Serneke erbjuds du en bred tjänst med stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. Du kommer självständigt att arbeta nära verksamheten med taktiska och operativa frågor inom HR-området där du ger konsultativt stöd till cheferna i deras vardag.
HR-funktionen består av kollegor i våra fem regioner samt gemensamma resurser inom rekrytering, lön och förmåner, kompetensutveckling samt förhandling på huvudkontoret i Göteborg. Vi söker nu en driven person till vår koncerngemensamma HR-funktion med placering i centrala Göteborg. Tjänsten är ett föräldravikariat initialt under 7-9 månader.
Publiceringsdatum2021-06-23Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande och några års erfarenhet från en generalistroll inom HR. Du känner dig bekväm i samtliga HR-områden och har intresse och erfarenhet av att stötta och utveckla chefer och medarbetare i hela medarbetarcykeln gärna i byggbranschen eller annan projektbaserad verksamhet. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska och har med fördel körkort för att kunna ta dig runt till de enheter i regionen som du kommer att arbeta med.
Som person är du självgående och tar initiativ till att driva ditt arbete framåt. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer på olika nivåer i organisationen. Serneke är ett ungt och entreprenörsdrivet bolag vilket ställer krav på flexibilitet och förändringsbenägenhet. Vidare är du ansvarsfull, noggrann och en duktig administratör och kommunikatör. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Om Serneke
Vår kärnverksamhet är organiserad i Serneke Sveriges fem regioner; Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I varje region finns vårt erbjudande av tjänster inom entreprenad och projektutveckling med ett gemensamt resultatansvar. Koncernen har cirka 1 100 anställda.
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi driver utvecklingen framåt genom att utmana normer, tänka annorlunda och hitta nya lösningar på gamla problem. För våra kunder, samhället och nästa generation. Vår vision är att ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du åka med? Välkommen med din ansökan.
Information och ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller LinkedIn profil. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till: Jonas Fjellman, HR-chef, 031-712 97 65.
Sista ansökningsdag är fredag den 16 juli, men urval sker löpande och tillsättning sker så snart rätt kandidat är hittad. Tillträde: snarast.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSERNEKE Group AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153),
http://www.serneke.se Arbetsplats Serneke
Jobbnummer 5827953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.