HR Business Partner

Alstom Power Sweden AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alstom Power Sweden AB i Växjö, Helsingborg, Malmö, Norrköping, Karlstad eller i hela Sverige

Alstom är en global koncern, med 93500 anställda i 100 länder. Här i Sverige arbetar ca 1000 personer. Vi har större kontor i Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö, men vi finns även med en lokal service- och underhållsorganisation nära våra kunder i hela landet. Alstom i Sverige designar och levererar tåg, vi konstruerar och bygger alla typer av kraftverk, vi arbetar med transmission och kraftöverföring och vi utvecklar och testar ny teknik för ren miljö. Alstoms har kontor i Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö.

HR Business Partner

Beskrivning av arbetsuppgifter:

HR Business Partner är en generalistroll där du blir ansvarig för alla HR-relaterade frågor för ett av affärsverksamheterna på vårt kontor i Växjö. I rollen som HR Business Partner samverkar du med cheferna i HR relaterade frågor i allt från resursplanering, rekrytering, utveckling, rehabilitering, kontakt och förhandlingar med lokala fackliga parter samt rapportering såväl lokalt som globalt. Du bidrar också i ledningsgruppsarbete utifrån ett HR perspektiv samt ansvarar för att implementera och följa upp globala och nationella HR processer samt verktyg inom ett av affärsverksamheter i Växjö.

Du ingår i ett HR team som består av 10 personer, dessa personer är lokaliserade på våra kontor i Norrköping, Västerås, Växjö och Stockholm. Du rapporterar direkt till HR Direktören för Alstom Sverige. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader.

Beskrivning av kvalifikationer:
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom PA eller beteendevetenskap samt minst 3 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från en global koncern och inom industri/teknikområdet. Du har god förståelse för affärssammanhang och hur HR samverkar med affärsverksamheten. Din kommunikationsförmåga i svenska och engelska är mycket god, såväl i tal som skrift. Goda kunskaper i office är också meriterande.

Som person är du självständig i ditt HR arbete och har en god kommunikativ- och social förmåga. Du är en driven person med hög energinivå och en stark inre drivkraft. Du har en hög grad av empati och en förståelse för mänskliga relationer samtidigt som du är affärsorienterad. Din förmåga att coacha chefer och medarbetare är god och du har lätt för att bygga och underhålla relationer och nätverk. Att arbeta som Business HR Partner kräver att du är kundorienterad och van att arbeta processinriktat. Du är stark även administrativt, dvs du arbetar på ett strukturerat sätt, samtidigt tycker du om det operativa HR-arbetet och ser det som en utmaning.

KONTAKTPERSONER

Funktion: Rekryterande chef
Namn: Elisabeth Wenåker
Telefon: 011 - 883 98

Funktion: Rekryterare
Namn: Pernilla Sundén
E-postadress: pernilla.sunden@power.alstom.com
Telefon: 0470-762049

Funktion: Kontaktpersone Unionen
Namn: Ove Stålfors
Telefon: 0470-762230

I

Publiceringsdatum
2012-01-10

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad till 2012-08-31

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: pernilla.sunden@power.alstom.com

Företag
Alstom Power Sweden AB

Adress
Alstom Power Sweden AB
Box 1233
35112 VÄXJÖ

Kontorsadress
Kvarnvägen

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0470-762000
Faxnummer: 0470-762001

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Alstom Power Sweden AB varit leverantör

Jobbnummer
1124480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alstom Power Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alstom Power Sweden AB: