HR Business Partner

Ramboll Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2022-01-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramboll Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Nyköping, Västerås eller i hela Sverige

Vi erbjuder dig möjligheten till ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta kollegor i ett framgångsrikt och lönsamt företag under stark tillväxt. Som HR Business Partner är du med och utvecklar Rambolls affär tillsammans med Country Market Director och ledningsgruppen. Du arbetar aktivt med chefer och våra rekryterare för att säkerställa en god kompetensförsörjning och en större mångfald. Ditt huvudsakliga uppdrag är att stötta market sector och dess chefer med talent management och utveckling av ledare, organisation och företagskultur. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har en förmåga att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom företaget, både lokalt och globalt. Du har ett tydligt fokus på att driva ett framåtriktat HR arbete, och håller dig à jour med din omvärld. Om du är vår nya HR Business Partner - klicka på knappen "Ansök" nedan.
Inviting bright minds
Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle.
Du kommer att tillhöra vår HR avdelning
Som vår nya HR Business Partner kommer du att vara en del av vår HR-avdelning. HR ansvarar för det strategiska, operativa och administrativa HR- och lönearbetet på Ramboll Sverige. Vi är idag ett team med drygt 15 medarbetare lokalt bestående av en HR direktör, HR Business Partners, rekryterare, lönespecialister och HR-administratörer. Som en del av HR-funktionen kan vi erbjuda dig en självständig roll som erbjuder både utmaningar och utveckling. Vi har ett gott samarbete och lägger stor vikt vid att alla trivs och mår bra på jobbet. Resor, främst inom Sverige, förekommer men i huvudsak blir din placering på vårt kontor centralt vid Mariatorget där vi sitter i fina och trevliga lokaler.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ha en rådgivande roll gentemot chefer i alla förekommande HR-frågor; t ex gällande kompetensförsörjning, rekrytering och introduktion av ledare, performance management, kompetens- och karriärutveckling, ledarutveckling, lön och villkor, rehabilitering, arbetsmiljö, fackliga förhandlingar, avveckling
Aktivt medverka i market sector ledningsgrupp
Driva olika HR relaterade projekt
Ge professionellt stöd i frågor rörande arbetsrätt
Förändringsledning

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Bred erfarenhet från HR-området och talent management
Ca 5 år som HR Business Partner
Gedigen kunskap inom arbetsrätt och vana vid fackliga relationer och förhandlingar
Ett starkt driv, tydligt affärsfokus och vill leda förändring
Erfarenhet från bolag i tillväxt samt förmåga att arbeta i matris med både lokala och globala aspekter är meriterande
Erfarenhet från en specialistroll inom talent acquisition och employer branding är också meriterande

Du är en person som trivs med förändring och proaktivt söker innovativa lösningar med betydelsefull inverkan på morgondagens samhälle och våra kunder. Digitalisering, och de värden den skapar, stimulerar dig och du använder insikter, trender och omvärldsanalys för att utveckla dig själv och företaget. Du är framsynt, nyfiken och vågar ifrågasätta status quo. För att du ska känna dig stöttad och kunna uppnå goda resultat söker du en visionär och inspirerande ledare som utmanar dig på daglig basis.
Välkommen till vår Supportorganisation
Rambolls supportorganisation har en avgörande roll för företagets strategiska utveckling. Finans, HR, IT, Juridik, Kommunikation och Facility Management utvecklar och genomför strategier, processer och produkter som är viktiga för den fortsatta utvecklingen av både Ramboll och våra kollegor och kunder.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet. Varje dag löser vi tekniska utmaningar för att göra livet bättre för människor och natur. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV, personliga brev och relevanta dokument som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2019-12-19.

Publiceringsdatum
2019-12-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Ramboll Sweden AB
Krukmakargatan 21
10462 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ramboll Sweden AB (org.nr 556133-0506)
Krukmakargatan 21 (visa karta)
104 62  STOCKHOLM

Arbetsplats
Ramboll Sverige AB, Stockholm

Jobbnummer
4989195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ramboll Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramboll Sweden AB: