HR Business Partner

Com Hem AB / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem AB i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige

Vill du vara med och forma Sveriges digitala framtid i en inspirerande miljö och snabbföränderlig bransch? Vi söker en drivande och affärinriktad HR Business partner till vårt engagerade HR-team som vill vara med och driva utvecklingen av Com Hem Kundservice mot nya höjder. HR-organisationen är inne i en spännande förändringsfas med stora möjligheter att vara med och påverka.

Ditt uppdrag
Som HR Business partner arbetar du nära affären tillsammans med organisationens chefer och bidrar till att våra medarbetare och ledare har det som krävs för att möta omvärldsförändringar och kundernas behov.

Exempel på arbetsuppgifter:

chefsstöd
rekrytering
arbetsrätt
lönebildning
rehabilitering och friskvård
arbetsmiljöarbete
HR policy och rutiner
administration

Du kommer också att delta i utvecklingen av befintliga HR-processer som gäller för hela företaget. Som HR Business Partner blir du en del av vårt HR-team om fyra personer, och du rapporterar till HR Chefen för Kundservice.

Vem är du?
Vi söker dig som är en driven person och som gillar att den ena dagen inte är den andra lik. Du har förmåga att anpassa dig och vara flexibel för de ändringar som sker i organisationen. Du är affärsorienterad och agerar professionellt i ditt arbete. Som person är du kommunikativ och har förmåga att se till helheten och skapa förtroende och goda relationer.
Vi arbetar i ett sammansvetsat team, så det är viktigt att du är prestigelös och gillar att nå resultat med gemensamma krafter. För att fungera i denna roll hos oss behöver du vara en god lyssnare med en stark förmåga att ta egna initiativ och slutföra dina pågående uppgifter och projekt.
Trivs du att arbeta i ett företag kännetecknas av engagemang, förändring och framåtanda så tror vi du är rätt person.

Publiceringsdatum
2018-05-21

Bakgrund
Vi söker dig som är utbildad personalvetare, har ca 2 års arbetslivserfarenhet och vill växa och utvecklas inom HR-arbetet. Du är van att arbeta konsultativt med chefer, har affärsförståelse, arbetar självständigt och är drivande och proaktiv i ditt arbetssätt. Som person är du kommunikativ och har förmåga att se till helheten och skapa förtroende och goda relationer. Du talar svenska och engelska obehindrat och är en van användare av MS Office.

Vi erbjuder
Com Hem erbjuder en arbetsmiljö där den personliga utvecklingen går hand i hand med verksamhetens. Vi jobbar med kundnära och spännande tjänster inom kommunikation och underhållning, vilket lockar kreativa och dynamiska medarbetare - dina kollegor. Förändringstakten är hög, uppdragen varierande och lärandet ett naturligt inslag i vardagen. Hos oss får du möjlighet att utveckla och utvecklas i en resursstark tillväxt.

Placeringssort
Sundsvall eller Härnösand

Arbetstid
Förtroendearbetstid

Anställningsform
Tjänsten är tillsvidare på heltid.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Hemmingsson, HR-chef Kundservice, anna.hemmingsson@comhem.com, alt telefon 070-926 51 18

Facklig kontakt
Unionen - Magnus Hansson, unionen.harnosand@comhem.com
Ledarna - Patrik Sjödin, patrik.sjodin@comhem.com
SEKO - Nick Fortgens, nick.fortgens@comhem.com
SACO - Erkan Caliskan, erkan.caliskan@comhem.com
Sista ansökningsdag är 2018-06-15

Om Com Hem
Com Hem släpper loss den digitala kraften i Sverige genom att leverera bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Ambitionen är alltid hög och den långsiktiga målsättningen är att ha Sveriges mest nöjda kunder. Våra värderingar genomsyrar vår företagskultur och är kritiska för vår framgång - vi är Personliga, Pålitliga och På.
Com Hem Kundservice uppdrag är att leverera en god kundupplevelse och service i varje unikt kundmöte. Målsättningen är att ständigt utveckla verksamheten för att därigenom verka för att öka kundnöjdheten och skapa värde för både den enskilde kunden och företaget i stort.
Kundservice är placerad på tre orter i Västernorrland: Härnösand, Örnsköldsvik och Sundsvall där totalt arbetar cirka 600 medarbetare.


Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1 Gbit/s når hälften av Sveriges hushåll, vilket gör Com Hem-koncernen till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder våra 1,5 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de fyra dotterbolagen Com Hem AB, Boxer TV Access AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2016 omsatte koncernen 5 665 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se

- VÅRT SYFTE - Vi finns till för att släppa loss kraften i svenska hem och småföretag, men också så att du som medarbetare hos oss ska kunna nå din fulla potential!
- VÅR VISION - Sveriges nöjdaste kunder!
- HUR - På. Personliga. Pålitliga. Våra värderingar som vi agerar utifrån i allt vi gör, varje dag
- VAD - Kraftfulla och framtidssäkra digitala tjänster

Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidare

Ersättning
Måndslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Com Hem AB

Adress
Com Hem AB
Com Hem AB
85231 Sundsvall

Kontorsadress
Com Hem AB

Jobbnummer
4156470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem AB: