HR business partner

Indiska / Administratörsjobb / Stockholm
2017-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR business partner" (publicerad 2017-08-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Indiska i Stockholm, Huddinge, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Vi har idag ca 90 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Island samt en shop online.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Indiska söker nu en HR business partner!

I rollen som HR business partner kommer du att ansvara för hela bredden av HR-frågor i företaget, såsom personalutveckling, utbildning, rekryteringsprocesser, arbetsmiljö, rehabilitering och kontakt med våra fackliga kontakter. Du kommer att vara en stark partner till våra chefer och medarbetare där du ger stöd i HR-relaterade frågor samt säkrar att våra HR-processer drivs på ett effektivt sätt. Majoriteten av HR supporten är kopplad till butiksrörelsen, men du kommer även att jobba mot personal på huvudkontoret samt leda projekt i Indiskas övergripande förändringsplan.

Ansvar och arbetsuppgifter

• Ansvara för bredden av HR-frågor i hela organisationen
• Stödja framförallt chefer i sitt verksamhets-, personal- och arbetsgivaransvar
• Lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter och rehabilitering
• Arbetsmiljöuppföljning och förebyggande arbete
• Driva strategiskt utvecklingsarbete samt utforma och driva igenom t.ex utbildningsinsatser och performance mgmt.
• Sätta rutiner och arbetssätt för nyckelprocesser inom organisationsutveckling
• Ge stöd och råd till chefer och medarbetare utifrån lagar, avtal och policys

Vi söker dig som har

• Högskolexamen från personalvetarprogrammet eller annan relevant utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av en bred, kvalificerad HR-roll
• Kunskap i arbetsrätt
• Erfarenhet av arbete med fackliga parter
• Ledarskapsförmåga
• Analytisk förmåga
• Tidigare erfarenhet från detaljhandeln är meriterande

Vem är du?

• Självgående med förmåga att prioritera och organisera det egna arbetet
• Kommunicerar effektivt med olika målgrupper
• Har förmåga att jobba med såväl stora processer som detaljer och att hitta balansen mellan strategiskt och operativt arbete
• Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor
• Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att "hugga i" där det behövs
• Driven och resultatorienterad

Låter det här som en utmaning för dig?

Ditt personliga brev ska besvara frågorna:

1) Varför Indiska?

2) Varför söker du rollen?

3) Vad kan du bidra med?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på vårt huvudkontor i Värtahamnen, Stockholm.



Ansök genom att skicka CV och personligt brev som besvarar frågorna ovan senast den 28e maj. Intervjuer kommer att ske löpande.

Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ 100%

Publiceringsdatum
2017-05-12

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Indiska

Adress
Indiska
Box 27317
10254 Stockholm

Kontorsadress
Hamburgsvägen 14

Jobbnummer
3494025

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Indiska

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Indiska: