HR Business Partner

Office Management / Administratörsjobb / Stockholm
2017-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2017-04-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Management i Stockholm, Linköping, Karlstad, Lidköping, Göteborg eller i hela Sverige

Om HR-avdelningen
HR avdelningen hos oss arbetar brett med personalrelaterade frågor inom koncernen med fokus på strategiska och operativa frågor gällande bland annat rekrytering, företagskultur, arbetsgivarvarumärke och kompetensförsörjning.

Det är våra medarbetare som möjliggör att vi kan leverera den höga standard som vi gör till våra kunder. Våra medarbetare har valt att arbeta hos Office Management lika noggrant som vi valt dem. Vårt mål är att bli en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att ha en omväxlande och spännande roll i ett bolag som andas engagemang och teamkänsla. I rollen som HR Business Partner är ditt huvudfokus att arbeta mot våra nordiska länder och fungera som ett strategiskt stöd gentemot chefer i HR-relaterade frågor såsom ledarförsörjning, ut- och avvecklingsplaner, utbildning, arbetsmiljö, fackliga förhandlingar mm. En del av ditt arbete innefattar rekrytering då du tillsammans med rekryterande chefer driver rekryteringsprocesserna. Tanken är att på sikt skapa ett proaktivt rekryteringtänk inom koncernen. Genom riktade Employer Branding aktiviteter och search/headhunting bygger du upp ett nätverk av potentiella kandidater till våra olika tjänster.

Du kommer att fortsätta arbetet med att implementera våra HR processer och strukturer i våra nordiska länder alltifrån policys till värderingsarbete. Du kommer att ansvara för och delta i strategiska projekt och processer samt driva och genomföra förändringsarbeten i organisationen.

Detta är en synlig roll inom organisationen och du kommer att arbeta nära affärsverksamheten och bli en viktig del i vår fortsatta utveckling.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. I grunden har du en personalvetarexamen eller motsvarande. Du har en god förståelse för rekrytering, med fördel inom sälj och även goda kunskaper i hur man arbetar med search. Du brinner för att hitta nya sätt att attrahera kompetens.

Att bygga upp nätverk och relationer är en central del i denna roll och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror vi att du som söker är en person som har en stor social förmåga, är lyhörd, strukturerad och driven. Du känner dig bekväm med att hålla presentationer och du är van att arbeta i ett högt tempo då du behöver vara effektiv och ha förmågan att prioritera. Du tycker om att kunna påverka och arbeta självständigt med stort eget ansvar. Att du har ett genuint och brinnande intresse för HR och dess frågor ser vi som en självklarhet.

Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet att arbeta mot nordiska länder Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Meriterande kunskaper:

Förståelse för HR-nyckeltal
Skandinavisk arbetsrätt
Finska och norska språket

Arbetets omfattning
Tjänsten är minst ett års heltids föräldravikariat med ev. möjlighet till förlängning. Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Publiceringsdatum
2017-03-10

Så ansöker du
Låter detta som en intressant möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Vid frågor kontakta Emilie Amidani, HR Business Partner på 010-858 40 00.

Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland med siktet inställt på att bli Nordens ledande helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor. Office Management har idag cirka 370 anställda och omsatte över 1,2 Miljarder 2016.

Vi är övertygade om att ett välmående företag börjar med välmående medarbetare; mänskliga möten är avgörande för en dynamisk arbetsplats som främjar idéer - och framgång. Frihet och ansvar, personlig utveckling och möjlighet att påverka, är också viktiga värden. Hos oss får du allt och lite till. Välkommen!

Vill du lära känna oss bättre följ oss på @lifeatofficemanagement

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emilie Amidani emilie.amidani@officemanagement.se +46 10 858 40 46

Företag
Office Management

Adress
Office Management
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista

Kontorsadress
Skalholtsgatan 6-8, Kista

Jobbnummer
3368703

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Management: