HR Business Partner
Schneider Electric Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Nyköping,
Flen,
Norrköping,
Nykvarn,
Södertälje eller i
hela Sverige Schneider Electric ingår i den världsomspännande Schneider Electric-koncernen med huvudsäte i Paris. I Sverige sysselsätter koncernen totalt ca 1 950 personer inom forskning och utveckling, marknadsföring och produktion. Schneider Electric finns i 130 länder och har över 100 000 anställda.
Med varumärkena Eljo, Merlin Gerin, Merten, Sarel, Telemecanique och Thorsman erbjuder Schneider Electric Sverige AB innovativa lösningar för elkraftsdistribution, industriell automatisering och el-, tele- och datainstallation. I Sverige har Schneider Electric funnits sedan 1970. Vi är marknadsledande och kan erbjuda ett mycket brett produktprogram.
HR Business Partner
HR-avdelningen på Schneider Electric består av 9 personer. Vi förstärker nu avdelningen med ytterligare en HR Business Partner.
Publiceringsdatum2008-01-25Dina arbetsuppgifterSom HR Business Partner arbetar du för flera enheter inom Schneider Electric i Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja chefer i ledarskapsfrågor samt avdelningarnas utveckling, arbeta med förändringsprocesser samt vara huvudkontakt mot de fackliga representanterna. Vidare arbetar du med hälsorelaterade frågor för att kontinuerligt förbättra hälsa och arbetsmiljö inom företaget. Du arbetar även med att utveckla och implementera HR-policies och -processer. Du är en del av HR-avdelningen och har ett nära samarbete med övriga HR Business Partners. Du rapporterar till HR Manager Sverige.
Kravprofil för detta jobbVi söker dig som har PA-utbildning eller motsvarande med kunskaper i arbetsrätt och några års erfarenhet av liknande arbete. Som person är du förtroendeingivande och trivs med att arbeta nära chefer på alla nivåer. Du leder framgångsrikt förändringsprojekt och är flexibel, kostnadsmedveten och resultatinriktad med förmåga att driva och avsluta det du påbörjat. Du har goda datakunskaper och goda kunskaper i svenska och engelska (koncernspråk).
Vårt erbjudande
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Nyköping, nära E4an och med nära bussförbindelse till tågstationen.
Vi erbjuder dig med rätt kvalifikationer och inställning arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter.
Så ansöker duFrågor om tjänsten besvaras av HR Manager Eveline van Rooij på telefon 0155-26 54 40.
Registrera ditt CV via länken nedan senast den 10 februari 2008.
Välkommen med din ansökan!
Anställningstyp/arbetstidertillsvidare
ErsättningFast lön
KontaktEveline van Rooij, 0155-265440, HR Manager
FöretagSCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
Box 1009
61129 Nyköping
Telefonnummer: 0155-265400
Mer information på
http://www.schneider-electric.se Jobbnummer 109971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.