HR Business Partner

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Köping, Sala eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-02-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker efter en HR Businesspartner för konsultuppdrag hos kund i Västerås. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår minst under 3-6 månader. Möjligheten till anställning hos kund är goda.

Ansvarsområden
"I samråd med ledningen implementera Knorr-Bremsens övergripande HR-strategier.
"I samråd med ledningen för företaget implementera lokala HR-strategier som syftar till ökad affärsnytta.
"I samband med organisationsförändringar analysera konsekvensen av förändring gällande antalet anställda, kompetensbehov och rörlighet hos personalen, d.v.s. talent management, succession planning, recrutiment.
"Genomföra lokala fackliga förhandlingar.
"Stötta och coacha cheferna i deras ledarskap, exempelvis vid personalavveckling, omplaceringar, egna uppsägningar, rehabilitering.
"Systemansvarig för HR-system, SAP HR, Hogia PA.
"Ansvarig för att Hogia PA alltid är korrekt uppdaterat.
"Ansvarig för att boka och bevaka periodiska hälsoundersökningar.
"Ansvarig för uppdateringar i kompetensmatris.
"Ansvarig för rapportering till försäkringskassan och AFA

Vem är du?
Lämplig bakgrund

"Personalvetarutbildning från Universitet eller motsvarande.
"5 års erfarenhet från brett arbete på personalavdelning.
"Mycket goda kunskaper i HR system, helst SAP
"Flytande engelska i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Maria Örnsberg, 021-15 12 02 eller maria.ornsberg@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Örnsberg 021-151202

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2665407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: