HR Business Partner

Scania CV AB / Administratörsjobb / Södertälje
2014-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2022-01-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor

HR Business Partner

Finance & Business Control, som förkortas F&BC, har det funktionella ansvaret att koordinera och följa upp Scaniakoncernen inom nyckelområden som finansiell rapportering, treasury, skatt, affärsjuridik och ledningssystem. F&BC ansvarar också för att säkerställa att internkontrollen är organiserad på ett korrekt sätt inom hela organisationen.

Vår HR organisation stöttar enheten F&BC som består av flera olika avdelningar som alla rapporterar till Chief Financial Officer (CFO) på Scania. Vi arbetar även mot avdelningarna "Corporate Relations" , "Strategy & Business development" samt "Industrial control".

Vi söker nu en HR Business Partner till vårt team, då en i teamet har gått vidare till nya utmaningar utanför Scania.

Publiceringsdatum
2014-12-29

Arbetsuppgifter
Som HR Business Partner inom F&BC får du en bred och utvecklande roll, där operativa och strategiska frågor blandas.

Vi arbetar utifrån Scania fem huvudprocesser inom HR och du ansvarar för att driva och utveckla enheten inom området kompetensutveckling. Just nu pågår ett stort projekt rörande kompetenskartläggning och kompetensutveckling inom verksamheten och du ska tillsammans med vår Finance Academy Manager driva de projekten, samt bygga upp en förvaltningsstruktur för det fortsatta arbetet.

Du ska även vara ett HR stöd för några av enhetens arbetsgrupper. I det arbetet ligger t.ex. rekrytering, lönebildning, förhandlingar, grupputveckling samt Employer Branding-aktiviteter.

Arbetet är självständigt med många kontakter såväl internt som externt. Du bör känna ett starkt engagemang i personalfrågor, ha lätt för att skapa goda relationer, vara självständig och drivande. Det behövs en god kommunikativ förmåga samt en vilja att utveckla HR arbetet för att stödja affären.

Du har 5-10 års arbetslivserfarenhet inom HR-området samt en relevant utbildning på högskolenivå. Det är meriterande om du har arbetat med kompetensförsörjning på strategisk nivå. Du behärskar engelska i både tal och skrift.

Ytterligare information

Kontakta gärna Helen Sörlien (Personalchef F&BC), tfn 08-553 813 56.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-20
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20143256

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2113713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: