HR Business Partner - Operations

Nexans Sweden AB / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nexans Sweden AB i Tranemo, Gislaved, Borås, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av brett HR-arbete samt att arbeta konsultativt med arbetsgivarfrågor. För att trivas hos oss tror vi att du som person är proaktiv, initiativrik och drivande. Du är lyhörd och en kommunikativ lagspelare. Du tycker om att jobba i internationell miljö men samtidigt med stark lokal närvaro i bygden.

I rollen som HR Business Partner ansvarar du för HR-arbetet inom produktion och supply chain. Du ingår i företagets produktionsledning, rapporterar till Nexans Swedens personalchef och jobbar i nära samarbete med personalavdelningens medarbetare, särskilt med Business Partner för våra affärsområden och stödfunktioner.

Som HR Business Partner är ditt ansvar att ge stöd till chefer i strategiska och operativa HR-frågor samt att följa upp att processer, policyer och riktlinjer implementeras och efterlevs. Det innebär bland annat att:

• stötta cheferna med rekrytering, löne- och villkorsfrågor, rehabilitering, performance management
• vara en nyckelperson i förändringsarbetet och utveckling av organisationen och implementering av gemensamma processer och strukturer
• säkerhetsställa att organisationen har de kompetenser och talanger som möjliggör företagets framgång på kort och lång sikt
• driva förhandlingar och tillämpningar av avtal, lagar och föreskrifter inom Teknikavtalet
• arbeta aktivt med lokala fackliga relationer
• vara samtalspartner för chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor
• arbeta med personaladministration

Vi tillhör Teknikarbetsgivarna och våra avtalspartner är IF Metall, Unionen och Ledarna.

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.

Du behöver även:
vara lösningsorienterad och prestigelös i förhandlingssituationer
kunskap och erfarenhet av kompetensutveckling
ha ett pedagogiskt och kommunikativt arbetssätt
ha förmåga att hantera många arbetsuppgifter utan att förlora det övergripande perspektivet
vara lyhörd, professionell och ha god samarbetsförmåga
kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och vårt koncernspråk engelska

Vill du veta mer om tjänsten, ring personalchef Elisabeth Erikson, tfn 0325-80 244. Facklig kontaktperson är Monika Källerman, Unionen, tfn 0325-80 183.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-04-26

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-16

Företag
Nexans Sweden AB

Adress
Nexans Sweden AB
51481 GRIMSÅS

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0325-80 000

Jobbnummer
2807541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nexans Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nexans Sweden AB: