HR Business Partner - bygg din framtid med oss

Mydentist Europe AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mydentist Europe AB i Göteborg, Borås, Ulricehamn, Halmstad, Helsingborg eller i hela Sverige

Tillsammans med dig vill vi på MyDentist bygga Sveriges bästa tandvård och arbetsplats. Där du utvecklas och kan designa din egen karriär till förmånliga villkor. Samtidigt är du med och förbättrar den svenska munhälsan, så att människor mår bättre och vågar skratta mer. Tillsammans gör vi Sverige gladare.

Motiveras du av en omväxlande HR-tjänst där du har möjlighet att se snabba framsteg, kunna göra skillnad och påverka ditt arbete? Ta chansen att bli en del av vår framgångssaga när vi växer och har allt fokus på att attrahera rätt personal och att bli en riktigt attraktiv arbetsgivare.

MyDentists kultur präglas av att organisationen är i stark tillväxt och förändring, det händer mycket hela tiden. Vi har samtidigt en professionell och engagerad kultur med starkt verksamhetsfokus, mycket glädje och stor hjälpsamhet där vi bidrar i våra olika roller mot gemensamma mål.

Vi söker nu en framåt och glad HR-kollega som vill vara med på vår tillväxtresa mot att bli Nordens största privata tandvårdskedja. Du kommer in i ett ungt snabbväxande företag där vi just bestämt oss för att bli tandvårdsbranschens mest rekommenderade arbetsgivare. Vi har ambitionen att bli riktigt bra på employer branding och proffsiga i kandidatupplevelsen hela vägen till anställning. Du utgår från vårt servicekontor i centrala Göteborg och där kommer du arbeta nära och under ledning av HR-chefen.

Din roll
Du kommer in i en ny roll i ett spännande skede där vi bygger en HR-funktion för framtiden. Tillsammans med vår HR-chef är du med och formar rollen. Ambitionen och utvecklingstakten är hög med allt ifrån att förenkla med systemstöd till smarta arbetssätt. Vi står inför att forma vårt intranät där proffsiga HR-funktioner ska på plats, och där kommer du ha en nyckelroll. Vi gör mycket bra redan idag, men ambitionen är att du kommer med och gör våra processer och rutiner ännu smartare.

Vi har rullat i gång ett ambitiöst employer branding arbete internt och du behövs för att tillsammans med HR-chef (din chef) och Marknad utveckla vidare och få saker att hända på marknaden. Tillsammans har bolaget nu fullt fokus på vår tillväxt och att bli en riktigt attraktiv arbetsgivare. Det innebär också ansvar för att arbeta med att attrahera och rekryterar rätt kompetens till våra nya kliniker, att koordinera, genomföra och administrera våra rekryteringar till de nya kliniker vi ska öppna framöver - från ax till limpa.

Som HRBP kommer du arbeta nära våra chefer och vara ett kvalificerat stöd i alla HR-frågor så som anställning, arbetsrätt, kompetensutveckling, lön, arbetsmiljö mm. Men också driva och implementera våra utvecklingsprojekt ut på klinikerna.
Du kommer ha mycket kontakt med våra chefer och kliniker runt om i landet. Vårt servicekontor ligger i centrala Göteborg och det förekommer resor inom Sverige. Som du anar är det en bred roll där du gillar att växla mellan att vara specialist, generalist, administratör och strateg.

Vem söker vi?
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller motsvarande och som har flera års erfarenhet av brett, kvalificerat och självständigt HR-arbete. Du är kompetent inom arbetsrätt och trygg i många HR-processer. Du har goda kunskaper och stort intresse för den digitala utvecklingen, vad den innebär och kommer att innebära för HR. Ett plus i kanten är det om du har erfarenhet av att arbeta i snabbväxande bolag.

Som person är du initiativtagande och trivs med att driva processer självständigt. Du är relationsskapande, lyhörd, har förmåga att lyssna in verksamhetens behov och har ett konsultativt arbetssätt. Vidare är du ansvarsfull, noggrann och trivs med en bred roll med en variation av arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vi erbjuder dig
Ett ovanligt roligt och varierande arbete, att få arbeta i en positiv växande verksamhet med trevliga och kompetenta kollegor. Vi har korta beslutsvägar, här finns stort utrymme att påverka och få vara med och bygga något betydelsefullt med oss. Vi trivs tillsamman på kontoret men erbjuder också möjlighet att arbeta på distans när det fungerar.

Känner du igen dig i vår beskrivning? Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev snarast, senast 4 april. Urval och intervjuer sker fortlöpande så vänta inte med att söka. För frågor och funderingar slå en signal till HR-Chef Marianne Rehn 072-401 63 25.

Vi tillämpar 6 månader provanställning.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- / rekryteringsföretag och säljare.

MyDentist är en snabbväxande tandvårdskedja i Sverige som sätter medarbetare och patienter i centrum med målet om att bli den ledande tandvårdskedjan i Norden. Vi finns idag på elva orter runt om i Sverige och siktar på 45 nya orter inom de närmsta åren.
MyDentist erbjuder professionell tandvård på ett lättillgängligt, enkelt och attraktivt sätt. Idag är vi över 200 drivna medarbetare som genom vårt samarbete hjälpt över 80 000 patienter till en bättre munhälsa. Vår kultur präglas av våra tre värderingar:
Vi gör det enkelt - Vi tror på förändring - Vi visar omtanke.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-03-17

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mydentist Europe AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mydentist Europe AB (org.nr 559020-8939)

Arbetsplats
MyDentist

Kontakt
HR-chef
Marianne Rehn
marianne.rehn@mydentist.se
0724016325

Jobbnummer
6447158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mydentist Europe AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mydentist Europe AB: