HR assistent extrajobb

Jollyroom AB / Administratörsjobb / Göteborg
2018-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR assistent extrajobb" (publicerad 2019-11-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

HR assistent sökes
Är du en personalvetarstudent som är intresserad av att lära dig och arbeta med rekrytering? Vi söker en HR assistent som studerar inom personalvetenskap och som vill lära sig hur HR-arbetet ser ut på ett snabbväxande företag. Vi gör samtliga av våra rekryteringar internt och vi söker dig som vill vara med och stötta vårt HR-team som ansvarar för Jollyrooms rekryteringsarbete. Anställningen baseras på behov och vi vill att du kan arbeta minst 1-2 dagar i veckan. Det finns god chans till mer under lov.

Publiceringsdatum
2018-05-15

Kvalifikationer
• Studerande på personalvetarprogrammet eller dylikt med examen tidigast 2019
• Kan arbeta minst 1-2 dagar i veckan
• Intresserad av rekryteringsarbete
• Flexibel inställning till varierande arbetsuppgifter
• Goda studieresultat
• Meriterande med erfarenhet av rekryteringsarbete/bemanning samt vana av telefonkontakt - dock väger personliga egenskaperna tyngst

Dina personliga egenskaper
• Strukturerad
• Orädd
• Lättlärd
• Ambitiös
• Prestigelös

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt
• Spännande bransch
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
• Start: Omgående
• Placering: Hisings Kärra
• Arbetstid: Vardagar
• Bifogas i ansökan: CV, personligt brev samt betyg från universitet och/eller gymnasiet
• Kontakt: Personalchef Terese Fernbring via terese.fernbring@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
4143474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: