HR Assistent

Teknikmagasinet SWE AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknikmagasinet SWE AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

HR Assistent till Teknikmagasinet

Teknikmagasinet är ett av Sveriges främsta butikskoncept inom tekniska livsstilsprodukter och funtech med ca 80 butiker i Norge och Sverige samt webbhandel. Vi är stolta över vår historik och vårt varumärke men behöver utvecklas för att stärka vår position och fortsätta vara våra kunders självklara val i framtiden, det är det arbetet vi fokuserar på hos oss just nu.

På Teknikmagasinets huvudkontor i Sundbyberg är det full fart. Vi befinner oss på en förändringsresa och behöver tänka nytt och utmana oss själva då vår marknad förändrats en hel del den senaste tiden. Efter utmanande tider ser vi en stor potential framåt och ser fram emot att utveckla oss själva och vårt bolag vidare. Vill du hänga med oss?

Om Teamet
Vår HR avdelning är en viktig del i vår verksamhet och har en nära dialog med chefer och medarbetare i våra butiker och på huvudkontoret. Teamet består idag av fyra personer, en HR-chef, en HR Generalist samt två Löneadministratörer. Nu söker vi vår femte medlem till teamet som vi hoppas kan bidra med mycket energi och utveckla vårt teamwork vidare. Hos oss får du en bred inblick i arbetet på en HR-avdelning inom retail. Vi arbetar med stort som smått inom lön och HR och här finns det mycket att lära sig inom många områden; arbetsrätt, schemafrågor, rekrytering, kommunikation, arbetsmiljö, hälsa och rehab och mycket mer. Om du är i början av din HR-karriär kan det här jobbet bli en perfekt start.

Om rollen
Som HR-Assistent hos oss är du en nyckelperson i att stötta och supporta våra chefer och medarbetare i HR- och lönefrågor, främst via vår gemensamma mejl samt även via telefon. Du kommer att arbeta mot både Norge och Sverige. Du blir den främsta kontaktpersonen i supportärenden inom HR och stöttar teamkollegorna med administration, primärt i form av arbetsbetyg, intyg, registrering i system, visst lönearbete samt i rekryteringsprocesser. I rekryteringsprocesser gentemot våra butiker sköter du framför allt annonsering och vid behov även screening samt uppdaterar kandidater så de får återkoppling på sina ansökningar. Du kommer även arbeta med att uppdatera texter på vårt intranät, förbättra mallar och hjälpa oss att förbättra våra HR-processer överlag. Vi hoppas starkt på att du uppskattar ett högt tempo för det råder ingen brist på uppgifter hos oss. Här blir det inte långtråkigt, det kan vi lova!

Vi söker dig som

• Är i slutfasen av PA-programmet eller motsvarande utbildning

• Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll

• Har god vana att arbeta i olika system samt i Officepaketet

• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt har förståelse för norska i tal och skrift

• Tidigare liknande erfarenhet inom HR/rekrytering är meriterande. Även kunskap om detaljhandeln samt erfarenhet av Hogia och schemaläggningssystemet Quinyx är ett stort plus

Vem är du som person?
För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och vass på administration då det är en stor del av jobbet. Du drivs av att arbeta effektivt, noggrant och gillar känslan av att få mycket gjort. Du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig nytt och kommer gärna med förslag på nya arbetssätt så vi kan utveckla oss vidare. Du trivs i en snabb miljö där det händer mycket och du är van att ta till dig ny information och hantera många uppgifter samtidigt utan att tappa tråden. Då du kommer att ha daglig kontakt med våra chefer och övriga medarbetare behöver du kunna bidra med positiv energi, vara serviceinriktad och förtroendeingivande. Du är bra på att samarbeta och skapa relationer och bidrar till en bra stämning i teamet och på kontoret.

När kan du börja?

För vår del får du gärna börja så snart som möjligt under våren för att vi ska hinna med upplärning innan sommaren då vi behöver uppbackning under semesterperioden. Vi är flexibla med att du kan börja arbeta på deltid under våren för att sen växla upp till heltid till sommaren.

Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid under 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Vill du bli en av oss?

Vi vill få ett tydligt cv samt konkret motivering till varför du vill jobba hos oss. Vi vill även hemskt gärna att du spelar in en liten kort video i din ansökan så vi får veta lite mer om dig som person utöver din skriftliga beskrivning. Videofunktion finns i vårt rekryteringssystem. Vi väntar med spänning på din ansökan!

Sista ansökningsdag är 21/4 och vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om rollen besvaras via maria.eliasson@teknikmagasinet.com.OBS, notera att ansökningar enbart tas emot via vårt rekryteringssystem och inte via mejl pga GDPR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-04-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Teknikmagasinet SWE AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144843".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Teknikmagasinet SWE AB (org.nr 559236-2833)

Jobbnummer
5670358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknikmagasinet SWE AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknikmagasinet SWE AB: