HR assistent

Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Publiceringsdatum
2015-04-10

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar med frågor som rör arbetsmarknad, integration, försörjningsstöd och vuxenutbildning. Arbetsmarknadsförvaltningen strävar efter att ge individer, oavsett bakgrund och ursprung, möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning och utveckling.

Vi söker en flexibel, positiv och glad HR assistent till enheten HR och Kommunikation.

Tjänsten innebär att du finns till hands för olika personaladministrativa frågor, det kan handla om tidrapportering, ledighetsansökningar, avtalsfrågor och liknande.

Du administrerar OSA (skyddat arbete hos offentlig arbetsgivare) som omfattar beslutsunderlag, skriva anställningsbevis, ta hand om sjukanmälningar och tjänstgöringsrapporter mm.

Du kommer att arbeta med introduktion, sjukanmälningar, löpande administration kopplat till löneadministration, tidsredovisning, anställningsbevis, arbetsgivarintyg och övriga på en HR-avdelning förekommande administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning och gärna grundutbildning i löneadministration.
Aktuell erfarenhet från en liknande tjänst och erfarenhet av lönefrågor.
Meriterande är också kunskaper om anställningsformer, anställningsavtal och arbetsrätt i stort.
Du bör ha goda datakunskaper och det är meriterande om du tidigare har arbetat med ett eller flera lönesystem.
God socialkompetens och samarbetsförmåga.
Gott bemötande med en positiv inställning.
Vi tror att du är en självgående och prestigelös person som trivs i en intern serviceroll. Du har en god strukturförmåga samtidigt som du är flexibel. Givetvis tycker du om att arbeta med löneunderlag, statistik och rapporter och har en lösningsinriktad attityd. Du erbjuds en självständig och utvecklande roll med sociala kontakter.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% Under perioden 2015-08-01-2016-04-30 Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 22/15
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Annette Birr, Avdelningschef HR Kommunikation 042-10 39 28 annette.birr@helsingborg.se

Facklig kontakt
VISION 042-10 50 93 exp@vision-helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
2243154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen: