HR ansvarig till Mark & Grund!

Professionals Nord Rekrytering AB / Administratörsjobb / Vännäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vännäs, Bjurholm, Umeå, Vindeln, Nordmaling eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Vännäs, Bjurholm, Umeå, Vindeln, Nordmaling eller i hela Sverige

Har du arbetslivserfarenhet inom HR? Vill du ta chansen att kliva in i en roll där du kan göra skillnad och ges möjlighet att utforma din roll? Nu har du möjlighet att bli en viktig pusselbit hos Mark & Grund i Vännäs AB.

Vi söker dig som vill arbeta som HR-ansvarig hos Mark & Grund och bidra till deras utvecklingsresa där förbättring står i fokus. Du kommer bli del av en verksamhet som vuxit mycket de senaste åren och en organisation där du kommer ges stort inflytande. Hos Mark & Grund ingår du i en tight tjänstemannagrupp, som har nära dialoger med korta, snabba beslutsvägar och högt i tak. De arbetar aktivt för att bibehålla en god kultur och ett gott arbetsklimat i gruppen.

Information om företaget

Mark & Grund är ett familjeföretag med heltäckande, modern, mark- och anläggningsverksamhet som utför uppdrag åt alla typer av beställare. Allt ifrån exempelvis vinterväghållning, asfaltering och energiborrning, till transporter, dräneringar och entreprenader. De är idag en organisation med cirka 70 medarbetare som arbetar i Umeå med omnejd. Deras kontor ligger i Vännäsby och det är där din arbetsplats kommer att vara, och det är också här du dagligen kommer mötas av deras fantastiska och glada medarbetare.

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Mark & Grunds räkning en HR-ansvarig. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Mark & Grund.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Mark & Grunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Publiceringsdatum
2023-09-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att få axla en bred roll inom området där samtliga personalfrågor kan innefattas, med stöd från Mark & Grunds kontorschef som tidigare arbetat med uppgifterna. Det innebär både operativa och strategiska HR-frågor som exempelvis att förenkla och utveckla processer, genomföra rekryteringar, rehabilitering, förhandlingar och lönefrågor.

Mer specifikt kan arbetsuppgifterna innefatta bland annat:
• Bistå chefer och kollegor i rekryteringsprocessen, onboarding och offboarding, med tillhörande avtalsskrivning.
• Samordna och driva gemensamma kompetensutvecklingsinsatser och ledarskapsutveckling.
• Driva systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Driva och samordna hälsofrämjande aktiviteter och friskvård. Stöd kring rehabilitering etc.
• Samordna och driva arbetet kring medarbetarundersökning och uppföljningsarbetet kring detta.
• Årliga lönerevisioner och genomföra lönekartläggningar.
• Driva jämställdhets- och mångfaldsarbetet.
• Utveckla administrativa HR-verktyg och policys.
• Hantering och stöd vid avveckling, omorganisationer etc.
• Säkerställa att arbetsrättsliga lagar och avtal följs, delta i fackliga förhandlingar.

• Agera konsultativt stöd åt chefer och ledare utifrån arbetsgivarperspektiv och säkerställa en bra kultur och dialog med medarbetare.

Du ingår i ett team som arbetar med verksamhetsstöd och rapporterar till kontorschef.

Vi söker dig som

Har ett stort engagemang och intresse i HR-arbetet. Vi vill att du brinner för detta lika mycket som vi gör och att du är initiativtagande, samt bekväm att arbeta självständigt. Det är också av vikt att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor för att gemensamt nå framgång.

Vi tror att du har en examen inom personal, juridik eller beteendevetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av HR-arbete är ett krav. Meriterande är om du har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen med kunskap inom aktuella kollektivavtal. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Mark & Grund erbjuder

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga villkor är enligt vårt kollektivavtal och vi erbjuder givetvis tjänstemannapension och friskvårdsbidrag.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERINGSORT: Vännäsby
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399), https://pn.se/

Kontakt
Leveranschef
Josefine Häggström

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Professionals Nord Rekrytering AB varit leverantör

Jobbnummer
8141947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professionals Nord Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB: