HR Administrator, internationellt företag, rekr

Avanzera Bemanning / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
2007-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Administrator, internationellt företag, rekr" (publicerad 2008-03-28) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning har fått uppdraget att rekrytera en HR Administrator till ett internationellt handelsföretag. Arbetsplatsen är på Östermalm.

Ditt arbetsområde sträcker sig över företagets bolag i Norden.

Ansvarsområden:

• Svara för att lönelistor är korrekta samt vara kontaktperson genemot outsourcingföretaget som sköter löneadministrationen. Även framtagande av underlag för övrig ersättning och förmåner.

• Ansvara för all administration i samband med pensioner och försäkringar.

• I samråd med KPMG ge information och sköta administration kring utlandsplacerad personal avseende skatter, lön och övriga förmåner.

• Avstämning av konton, skattedeklarationer.

• Ansvara för företagets leasingbilar. Kontakter med leasingbolag, avtalsadministration, följa upp kostnader, administrera försäkringsärenden.

• Granska och kontera HR-relaterade fakturor.

• Arkivering på HR-avdelningen.

• Ansvara för uppdateringar av intranet inom HR-området.

Bakgrund:

• Gymnasium och/eller Universitetsutbildning inom finansiering eller HR.

• Minst tre års erfarenhet av att arbeta med HR-administration i i internationell miljö, gärna inom Norden.

• Mycket goda kunskaper i engelska. Det är även en fördel om du förstår de nordiska språken.

• Det är en fördel om du har kunskaper inom löneadministration inom de Nordiska länderna.

Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt men viktigast är att du är rätt person.

Är det något du undrar över är du välkommen att ringa någon av nedanstående kontaktpersoner.

Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in. Vi ser gärna att du skickar din ansökan via e-post ansokan@avanzera.se med märkningen: HR-Administrator.

Var god ange när du kan börja eller eventuell uppsägningstid samt löneanspråk.

Om Avanzera Bemanning
Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vår inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat Bemanningsföretag.

Publiceringsdatum
2007-10-09

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tillsvidare.

Ersättning
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Kontakt
Peter Ahlander, 08-545 28 316
Ingrid Beckman, 08-545 28 303

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-08
Vi tar emot ansökan via epost: ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-545 28 300

Jobbnummer
11776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: