HR administratör/ HR Business Partner till Inspecta
Bravura / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.
Publiceringsdatum2016-06-17FöretagetInspecta är Nordens ledande inspektions-, provnings- och certifieringsföretag. De har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Baltikum. Av koncernens totalt 1400 anställda arbetar cirka 650 personer på något av de 25 kontoren i Sverige. Inspecta strävar efter mångfald och dynamik i arbetslivet. Deras erfarenhet är att medarbetare med olika ålder, kön, etnisk och kulturell bakgrund, intressen, kunskaper och personligheter berikar och skapar bättre förutsättningar för en kreativ och framgångsrik verksamhet.
Dina arbetsuppgifterI rollen som HR administratör/ HR Business Partner hos Inspecta kommer du arbeta brett inom HR-området. Du är placerad på företagets kontor i Solna och kommer att fungera som en intern servicefunktion och ett administrativt stöd. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att analysera och ta fram statistik från HR-systemet, koordinera lön med outsourcingpartners och säkerställa att rekryteringsprocesserna fungerar. Vidare arbetar du med all löpande administration som förekommer i en HR-roll.
Då bolaget nu utvecklar både system och arbetssätt har du stora möjligheter att påverka den framtida lösningen. Du kommer att vara mycket involverad i projekten och aktivt arbeta både med förbättringsarbete och implementering av system. I den här rollen trivs du som söker en varierad tjänst inom HR och som känner stort engagemang kring samtliga delar av området.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start augusti/september 2016 till och med mars 2017 med god chans till förlängning.
Kvalifikationer• Några års erfarenhet av brett operativt HR arbete med gott resultat
• Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper inom HR
• God erfarenhet av statistik och rapportering. Goda kunskaper i Excel.
• Erfarenhet av att ha arbetat med löneadministrativa arbetsuppgifter (meriterande)
• Vana av att utveckla effektiva och affärsstödjande HR-processer (meriterande)
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i projekt eller som projektledare (meriterande)
Vi tror att du är en självgående och prestigelös person som trivs i en intern serviceroll. Du har en god strukturförmåga samtidigt som du är flexibel och gillar att hanterar uppgifter av ad hoc-karaktär. Givetvis tycker du om att arbeta med löneunderlag, statistik och rapporter och har en lösningsinriktad attityd. I gengäld erbjuds du en självständig och utvecklande roll på ett marknadsledande företag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Augusti/september 2016
Anställningsform: Konsultuppdrag till och med mars 2017 med god chans till förlängning
Plats: Solna
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna h%C3%A4r " shape="rect" target="_blank">
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>härHar du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: HR-assistent, HR-administratör, HRBP, lön, rekrytering, personaladministratör, personalassistent, statistik, Excel
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Bogren 08-40024050
johanna.bogren@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2912233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.