HR Administratör

Apoteksgruppen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteksgruppen i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Välkommen till Apoteksgruppen! Vårt recept är enkelt. Hälsa först. För oss betyder det två saker: att säga hej till varandra och att främja hälsa hos alla våra kunder. För att lyckas med det har alla våra medarbetare gedigen kunskap i sitt yrke - kryddat med stor servicekänsla, driv och engagemang. Känner du igen dig? Härligt - då är du en av oss!

Apoteksgruppen är inne i en spännande utvecklingsfas. HR organisationen behöver förstärkas för att kunna stötta serviceorganisation och våra apotek. Just nu pågår ett utvecklingsarbete för att ta sätta den framtida HR-organisationen så ansvaret och uppgifterna kan komma att ändras något över tid.

Din roll
Som HR-administratör har du ansvaret för att arbeta med alla förekommande administrativa uppgifter inom HR-avdelningen, du kommer att vara ett stöd både för chefer och övriga kollegor inom HR.

Publiceringsdatum
2018-03-26

Dina arbetsuppgifter
• Rekryteringsadministration: ReachMee är vårt systemstöd i rekryteringsarbetet, där är du superuser och administrerar annonser och projekt. Du stöttar även chefer i rekryteringsarbetet med urval, telefonintervju och referenstagning.

• WFM/Schemasystem: Du är systemförvaltare till vårt WFM/schemavertyg Quinyx vilket innebär att jobba med konfiguration och inställningar vid behov, administrera enheter och att ge apotekscheferna support i verktyget.

• HR system: Administration och systemförvaltning i vårt HR-system (CatalystOne) som används för att administrera anställda, introduktion, avslut, mål och medarbetarsamtal m.m.

• Chefsstöd: Frågor från Apoteksgruppens chefer som bl.a. rör regelverk, rutiner och kollektivavtal kanaliseras till en mailbox där du är första linjens support.

• Praktikplatser: Apoteksgruppen jobbar aktivt med att erbjuda farmacistudenter praktikplats på våra apotek. Du har ansvaret för att planera, administrera och kommunicera hela processen kring praktikanterna och praktikplatserna.

Profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av motsvarande arbete som HR-administratör med en utbildning inom HR, lön eller HR-administration. Du ska självständigt ha utvecklat, drivit och förvaltat administrativa HR-processer och har grundläggande kunskaper i arbetsrätt. Du har mycket lätt för att ta till dig nya system och vi ser gärna att du har erfarenhet som superuser eller systemförvaltare av WFM/Schemasystem eller HR-system. Som person är du duktig på att planera och organisera. Du är noggrann och gillar att jobba med förändring och utveckling. Arbetet ställer också krav på god kommunikativ förmåga.

Apoteksgruppen är en apotekskedja som finns i hela landet. Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek som drivs både centralt och som franchise i Litauen, Lettland, Estland, Polen, Sverige och Ukraina. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med 3750 anställda på drygt 640 apotek. Vi är unika med att både ha egendrivna och franchisedrivna apotek, vilket innebär fler möjligheter för dig som medarbetare. Kanske du brinner för att en dag driva ditt eget apotek?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Benyamine, HR-Chef karin.benyamnie@apoteksgruppen.se 08-56302252

Företag
Apoteksgruppen

Adress
Apoteksgruppen
Ringvägen 100
11860 Skanstull

Kontorsadress
Ringvägen 100

Jobbnummer
4046330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteksgruppen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteksgruppen: