HR Administrator
Akzo Nobel Aktiebolag / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Akzo Nobel Aktiebolag i Ale,
Stenungsund,
Göteborg,
Kristinehamn,
Nacka eller i
hela Sverige Akzo Nobel AB, HR Service Center
Den koncernövergipande verksamheten i Norden samordnas av Akzo Nobel AB, huvudsakligen inom områdena HR, information, juridik och patent.
Vid årsskiftet bildas AkzoNobel HR Service Center som ska stödja samtliga AkzoNobel enheter i Sverige med administrativa tjänster såsom personaladministration, lönehantering , HR information och systemadministration. Service Centret används då av alla AkzoNobels anställda som når oss via vår telefonservice eller via mail/ärenden. Funktionen Payroll Services ansvarar för produktion av löner och ersättningar till alla AkzoNobel-anställda i Sverige.
AkzoNobel HR Service Center söker nu en ny medarbetare med placering i Bohus, Göteborg . Din huvudsakliga arbetsuppgift ligger inom funktionen Payroll, men du arbetar också med övriga uppgifter inom HR Service Center. En viktig uppgift blir att hjälpa till att hålla vår gemensamma webbplats HR Portalen uppdaterad.
Dina arbetsuppgifter är i huvudsak följande:
Producera löner för AkzoNobel i Sverige
Ge support till verksamheten i HR-frågor via Service Center-funktionen
Uppdatera HR Portalen
Driva utvecklingsaktiviteter och arbeta för ständiga förbättringar i arbetssätt och system
Du rapporterar till chefen för HR Service Center. Sysselsättningsgraden är 100% med start omgående.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR eller löneadministration alternativt motsvarande erfarenhet. God system och IT-kunskap är ett krav. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med våra medarbetare och chefer är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt.
Vi ställer mycket höga krav på de personliga egenskaperna. Du är van att arbeta självständigt likväl som att du gillar att arbeta i ett team. Som person är du analytisk och noggrann och ställer höga krav på kvalitet i ditt arbete. Du är trygg i dig själv och sätter alltid kunden i fokus. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift , samt goda kunskaper i Office Paketet.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Sjöström, Manager HR Service Center, 070-591 41 82, eller Karoline Lindhe, HR Partner 031-58 76 46.
För fackliga frågor, Evelyn Lindblad, 08-734 4728.
Välkommen med din ansökan, märkt HR Administrator, via e-post senast den 21november 2010 till
birgitta.johansson2@akzonobel.comPubliceringsdatum2010-11-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-21
Ansökan kan skickas till e-postadress:
birgitta.johansson2@akzonobel.comFöretagAKZO NOBEL AKTIEBOLAG
AdressAKZO NOBEL AKTIEBOLAG
BOX 11500
10061 STOCKHOLM
KontorsadressSICKLA INDUSTRIVÄG 6
NACKA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7434000
Jobbnummer 768869
Observera att sista ansökningsdag har passerat.