HR - Generalist till myndighet
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-03-14Om företagetHej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) - vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i "bättre-framtids-branschen". Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på
www.clockworkpeople.seOm företagetUppdragsgivaren arbetar med internationellt utvecklingssamarbete för att bidra till att minska fattigdomen och främja en hållbar utveckling i världen. Deras arbete inkluderar stöd till olika områden som utbildning, hälsa, mänskliga rättigheter, demokrati, jämställdhet och miljö.
ArbetsuppgifterUppdraget startar snarast möjligt t.o.m. 29 december 2023, med ledighet under sommaren.
Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå av rekrytering och att vara HR-kontaktperson för uppdragsgivarens avdelningar. Inom rekrytering kommer arbetsuppgifterna att vara att ta fram annonsunderlag tillsammans med rekryterande chef, gallra ansökningar, göra urval till intervju, eventuellt genomföra intervjuer tillsammans med rekryterande chef samt skriva anställningsbeslut och hantera administration runt anställningen.
Att vara HR-kontaktperson för en avdelning innebär att ta emot HR-relaterade frågor från avdelningens chefer och ansvara för att de får svar på sina frågor. Beroende på tid och intresse kan andra arbetsuppgifter bli aktuella.
ProfilHär nedan finns de nödvändiga samt meriterande kraven för att bli aktuell för rollen:
• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Eller så har du en gymnasium eller likvärdig utbildning med fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Arbetat i HR-system
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Meriterande krav
• Erfarenhet samt jobbat med agilt arbetssätt
• Erfarenhet från rekryteringsverktyget ReachMee
• Kan påbörja uppdraget 3:e april
Så ansöker duI denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13357".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Arbetsplats Clockwork Stockholm AB
Jobbnummer 7547054
Observera att sista ansökningsdag har passerat.