Hovrätten för Nedre Norrland söker en växeltelefonist/receptioni
Sveriges Domstolar, Hovrätten för Nedre Norrland / Receptionistjobb / Sundsvall
2016-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hovrätten för Nedre Norrland söker en växeltelefonist/receptioni" (publicerad 2017-11-22) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Hovrätten för Nedre Norrland i Sundsvall Hovrätten för Nedre Norrland är en av landets sex hovrätter. Domstolens huvudsakliga uppgift är att pröva de mål och ärenden som överklagas från de fem tingsrätter i Västernorrlands, Gävleborgs och Jämtlands län. Förutom att handlägga mål har hovrätten i uppdrag att utbilda fiskaler och assessorer i den 4-åriga domarutbildningen.
Hovrätten är belägen i centrala Sundsvall och har ungefär 40 medarbetare. Vid domstolen ingår en växel där fyra medarbetare ger service till tretton domstolar. Växeln har även ansvar för servicen i hovrättens och kammarrättens gemensamma reception. Under våren kommer vi att utöka verksamheten med ytterligare fyra domstolskunder och söker därför en ny medarbetare.
Hovrätten för Nedre Norrland är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, god service, öppenhet och tillgänglighet. Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts.
Publiceringsdatum2016-02-03ArbetsuppgifterTelefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt hantera och förmedla inkommande samtal. Som telefonist är ditt uppdrag att utreda vad den som ringer vill och avgöra om samtalet ska kopplas vidare eller om du själv, med hjälp av verksamhetsstöd och andra sökfunktioner, kan svara på frågan. Målsättningen är att så långt som möjligt kunna ge svar direkt i telefonisttjänsten.
I arbetsuppgifterna som telefonist ingår även att vara kundansvarig och kontaktperson gentemot 3-4 av våra domstolskunder och att uppdatera uppgifter i olika IT-system som används i växelarbetet.
I arbetsuppgifterna som receptionist ingår att ge service till våra besökande, besökshantering, administrera passerkort, viss hantering av lås och larm m.m. Dessutom har vi ett rullande schema med cirka 6 veckors intervall där man har ansvar för övervakning och stängning efter avslutade förhandlingar. Vid dessa tillfällen kan det bli aktuellt med arbete efter ordinarie kontorsarbetstid.
För att säkerställa hög kompetens hos våra telefonister har vi som krav att alla ska certifieras utifrån våra rutiner för samtalshantering.
KvalifikationerI rollen som telefonist och receptionist är du domstolarnas ansikte utåt och ofta den första kontakt allmänheten har med en domstol. Detta ställer mycket höga krav på förmågan att ge ett professionellt bemötande och hög service. Periodvis kan arbetsbelastningen vara hög varför du tillfälligt ska kunna öka arbetstakten utan att ersätta kravet på god service och kvalité.
Du har gymnasiekompetens, mycket god datorvana samt uttrycker dig väl på svenska och engelska. Ett par års vana av telefoni i växel eller kundtjänst är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet från arbete i en statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet samt språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Du har utpräglad känsla för service och tycker om att hjälpa andra människor. Du är också ansvarstagande, flexibel, noggrann, och har ett gott omdöme.
Eftersom du kommer att arbeta i team ska du trivas med att arbeta nära andra människor och respektera arbetstider och arbetsmiljö. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten. Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
Ordinarie veckoarbetstid är måndag till fredag mellan 07:45 och 16:12. Då verksamheten tillåter finns möjlighet till flextid.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
För mer information om Hovrätten för Nedre Norrland, se
www.hovrattenfornedrenorrland.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
ErsättningMånadslön Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-26
Ange följande referens när du ansöker: A539710
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Åkerlund, Administrativ direktör 060-18 68 70
mats.akerlund@dom.seElisabeth Nordin, Personalhandläggare 060-18 66 02
elisabeth.nordin@dom.seFacklig kontaktVeronica Wetterhag, ST-Domstol 070-211 15 93
veronica.wetterhag@dom.seFöretagSveriges Domstolar, Hovrätten för Nedre Norrland
AdressSveriges Domstolar, Hovrätten för Nedre Norrland
Box 170
85103 Sundsvall
KontorsadressSödra Tjärngatan 2 85237 Sundsvall
Jobbnummer 2649968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.