Hovrätten för Nedre Norrland söker en administratör

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Sundsvall, Härnösand, Hudiksvall, Östersund, Gävle eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/



Inledning
Hovrätten och kammarrätten är samlokaliserade i en vacker och kreativ miljö i centrala Sundsvall där närmare 100 medarbetare arbetar tillsammans.

Hovrätten och kammarrätten arbetar ständigt med att utveckla arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Det gör att arbetet hos oss är betydelsefullt, spännande och en utmaning. Vi är också mån om ett öppet och trivsamt arbetsklimat där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts.

Publiceringsdatum
2022-11-10

Dina arbetsuppgifter
Hovrätten för Nedre Norrland och Kammarrätten i Sundsvall har en gemensam administrativ enhet som stödjer och ger service till båda domstolarna. Tjänsten är placerad där.

Du kommer att arbeta med administration kring nämndemän såsom schemaläggning och bokning, registrering och kontroll av tjänstgöringsrapporter, fakturahantering samt viss del rese- och hotellbokningar. Vidare ingår bland annat att samordna och hålla utbildning för nya nämndemän samt att följa och bidra till utveckling av Nämndemannastödet som är det system som används i arbetet.

Du kommer även att arbeta med administrativa arbetsuppgifter som domstolarnas administrativa diarium där det bland annat ingår att registrera och expediera inkommande och utgående handlingar samt med arkivarbete. Du kommer vid behov att arbeta i vår växel.

Övriga administrativa arbetsuppgifter som administrativa enheten hanterar ingår också till viss del i din tjänst. I och med att vi är en liten enhet är det självklart att vi hjälps åt, framförallt vid bland annat frånvaro och arbetstoppar. Det innebär att du successivt kommer att få lära dig övriga administrativa arbetsuppgifter.

Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst två års aktuell erfarenhet av administrativt arbete. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet kan vara meriterande.

Du är van datoranvändare med mycket god kompetens i Officepaketet. Du har även en god förmåga och vilja att lära dig de särskilda system som används i verksamheten.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Som person är du serviceinriktad och visar intresse för andra och deras frågeställningar. Du är noggrann, ansvarstagande, tillgänglig, arbetar proaktivt och följer upp ditt arbete. Du har god förmåga att lära nytt och arbetar lösningsorienterat. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel och hanterar förändringar och arbetstoppar på ett konstruktivt sätt.

Du har god samarbetsförmåga och bidrar till god stämning på arbetsplatsen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
Hovrätten är en arbetsgivare som tar ansvar för och bryr sig om sina medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs!

Vi erbjuder ett stimulerande, meningsfullt och roligt arbete. Vi har individuell lönesättning, erbjuder minst 28 dagar semester och i vårt friskvårdserbjudande ingår t.ex. friskvårdsbidrag och massage.

Vi lägger stor vikt vid att ha en bra arbetsmiljö och våra lokaler, kontorsarbetsplatser och arbetsredskap är moderna och ergonomiska.



För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast enligt överenskommelse Provanställning t.o.m.

Ersättning
Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/0300".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Hovrätten för Nedre Norrland

Kontakt
Elisabeth Nordin, HR-specialist
060-186602

Jobbnummer
7157776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: