Housekeeping Manager
Proffice Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Housekeeping Manager till Clarion Collection Hotel Drott
Vi söker nu en driven och engagerad Housekeeping Manager som brinner för att vår anläggning alltid hålls i topptrim - skinande ren och dekorativt fin. Du har öga för detaljer och är en engagerad och tydlig ledare som kan inspirera och leda din avdelning till goda resultat. Vi arbetar idag uteslutande med egen personal och housekeeping är bemannad i stort sett dygnet runt alla dagar i veckan. Din position kommer att ha en nyckelroll när det gäller att aktivt kunna påverka vår servicenivå och därmed gästnöjdheten. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.
• Förväntas vara i driften och ska vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Leda och motivera ditt team till att överträffa gästens förväntningar.
• Att leda och säkerställa avdelningens kvalitetsarbete
• Ansvara för att schemaläggning sker korrekt och optimalt för verksamheten
• Totalansvar och kontroll av renhållning av både rum och allmänna utrymmen.
• Aktivt arbete med målstyrning och prognoser samt resultatansvar för avdelningen.
• Rekrytering, upplärning av ny personal av städrutiner, säkerhetsrutiner och brandrutiner.
• Planera och genomföra personalmöten med inspiration och information om nyheter och ändrade rutiner. Genomföra medarbetarsamtal 2ggr /år med samtlig personal.
• Kontakt med leverantörer
• Vara aktiv och engagerad i vårt miljö- och hållbarhetsarbete (ISO 14001) där vi alltid strävar efter förbättringar.
Uppdragsgivare: Clarion Collection Hotell Drott
Ort: Karlstad
Omfattning: 75 %
Sista dag att ansöka är 13 december
För information: Thomas Bylund, 0702-644009
Publiceringsdatum2015-12-01KvalifikationerFör att passa för rollen ser vi att du har minst 2 års erfarenhet av en arbetsledande position på avdelningschefsnivå inom hotellverksamhet med personal- och budgetansvar, gärna i kombination med en relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du har också yrkeserfarenhet från housekeeping.
Du tycker om att leda och motivera människor och att uppnå resultat. Du är en stark kommunikatör, har ett utpräglat sinne för detaljer och brinner för utveckling och kvalitetssäkring. Att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift är av vikt.
Som ledare är du tydlig och engagerad och kan på ett prestigelöst sätt utveckla och inspirera din personal genom att skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare.
Vi erbjuder
Ett fritt, varierande arbete med stort eget ansvar i en inspirerande och historisk miljö.
Att vara delaktig i en framgångsrik organisation som brinner för både kvalitet och gästnöjdhet samtidigt som vi har roligt när vi arbetar.
Möjlighet att genom vår miljömärkning ISO 14 001, aktivt jobba med miljö- och hållbarhetsfrågor.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Clarion Collection Hotel Drott är en unik hotellpärla mitt i city. Hotellet har 85 rum, 3 konferensrum, relax samt restaurang Drott Bar.
Hotellet tillhör Nordic Choice Hotels AS som är en av Nordens största hotellkedjor med en årlig omsättning på över 9 miljarder kronor och mer än 12 000 anställda. Vi jobbar efter ledorden; energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-13
Ange följande referens när du ansöker: 200845681
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Bylund
thomas.bylund@proffice.seFöretagProffice Sverige AB
AdressProffice Sverige AB
Älvgatan 5
65225 KARLSTAD
KontorsadressÄlvgatan 5, 65225 KARLSTAD
Jobbnummer 2555649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.