holländsktalande riskadministratör
Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Under de senaste fem åren har Klarna etablerat sin verksamhet i hela Skandinavien. Vi fortsätter att expandera och går nu in på nya marknader i Europa vilket gör att vi behöver ännu fler kompetenta och drivna medarbetare. Avdelningen Merchant Control på Klarna söker nu en utåtriktad Riskadministratör som kommer att arbeta mot vår nystartade holländska marknad.
Som Riskadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att övervaka, mäta och hantera risker för Klarnas holländska kunder - e-butikerna. Du kommer att använda befintliga verktyg och ramar för att utföra dessa uppgifter, och alltid få stöd från dina dedikerade och kunniga kollegor på Merchant Control. Tyngdpunkten i tjänsten kommer att ligga på administration samt att ge service till olika delar av organisationen.
Du kommer att:
• Administrera uppgifter om holländska e-butiker och samla in ytterligare information genom att kontakta myndigheter och andra organisationer
• Analysera information med hjälp av befintliga ramar och verktyg för att avgöra om Klarna bör gå vidare och samarbeta med de olika e-butikerna eller inte
• Se till att rätt information om de holländska e-butikerna är tillgänglig för Klarnas samtliga avdelningar och kommunicera med både interna och externa kontakter
Framtida arbetsuppgifter skulle kunna innebära:
• Hantera diskussioner med chefer på Klarnas säljavdelning gällande riskbedömning av olika e-butiker
• Upprätta ramar och utveckla arbetsprocesser när det gäller riskhantering mot våra holländska kunder
• Utveckling av nya metoder för utvärdering av risker.
Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Stockholm.
Den person vi söker är hungrig och energisk med intresse för företagsekonomi och av att bedöma risk. Tjänsten kräver ingen utbildning eller arbetslivserfarenhet inom området, men det är meriterande om du har tagit en eller två kurser på universitetsnivå, alternativt funderar på att studera inom området ekonomi och riskbedömning. Ett stort plus är om du har erfarenhet från ett företags riskrelaterade uppgifter.
Du är flytande i holländska och engelska i både tal och skrift. Det är även ett stort plus om du behärskar svenska.
Som person är du organiserad, noggrann och snabb på att lära dig nya uppgifter. Du har en förmåga att skapa professionella relationer och van vid att arbeta självständigt. För att trivas i rollen är det viktigt att du är social, säker i att fatta beslut samt tycker om att ha eget ansvar.
Observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Publiceringsdatum2010-09-03Arbetstider och omfattningUtåtriktad holländsktalande Riskadministratör till Klarna
ErsättningSeptember/oktober 2010
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLisa Stål, 0700-01 27 60
FöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
Jobbnummer 724907
Observera att sista ansökningsdag har passerat.