Högskolan i Jönköping söker Helpdesk-tekniker
Högskoleservice / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskoleservice i Jönköping Högskolan i Jönköping är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med Stiftelsen Högskolan i Jönköping som moderorganisation och fem helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskoleservice är koncernens servicebolag med ansvar för väsentligen all stödverksamhet inom koncernen. Läs mer på
www.hj.se .
Högskolan i Jönköping söker Helpdesk-tekniker
Högskoleservice vid Högskolan i Jönköping söker Helpdesk-tekniker till IT-service. Vid IT-service arbetar 25 personer som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system.
Publiceringsdatum2014-06-09Dina arbetsuppgifterSom Helpdesk-tekniker vid IT-service arbetar du i vår Helpdesk med problemlösning, felavhjälpning och support till högskolans användare. Arbetet är baserat på ITIL-anpassade processer. Användarna möter du då de besöker Helpdesk, via telefon, via ärendehanteringssystemet eller via distansuppkoppling mot användarens utrustning.
Kompetens och bakgrund
Du har en minst tvåårig högskoleutbildning inom IT-området alternativt att du skaffat dig motsvarande kompetens genom praktisk yrkeserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av praktiskt arbete inom helpdesk i en större organisation.
Vi söker dig som har god IT-teknisk kunskap och förståelse för ett företags IT-miljö, Novells och Microsofts nätverksprodukter, Windows klientoperativ och allmänna kontorsapplikationer. Arbetet kan periodvis innebära att du utför servicearbeten ute på plats hos högskolans användare. Din största tillgång ligger dock inte i att hantera maskiner utan i att bemöta människor och ge service.
Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att umgås och samarbeta med andra. Tjänsten innebär många kontakter vilket ställer krav på utåtriktad och kommunikativ kompetens. Du ska kunna hantera kundrelationer och ha förståelse för användarnas situation. Som person är du pedagogisk och lugn samt har en god förmåga att prioritera, strukturera och dokumentera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har en god skriftlig och muntlig förmåga i såväl svenska som engelska.
Anställning
Anställningen är tillsvidare, på heltid. Högskolan tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om anställningen lämnas av Stefan Henriksson, avdelningschef och Ronnie Granath, verksamhetssamordnare. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olle Thegeby (SACO) och Thomas Axelsson (OFR/ST). Samtliga nås på telefon 036-10 10 00.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan märkt 2014/1683-724, Helpdesk-tekniker, tillsammans med en meritförteckning senast den 3 augusti 2014 till
registrator@hs.hj.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-03
Ange följande referens när du ansöker: 2014/1683-724
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@hs.hj.seFöretagHögskoleservice
AdressHögskoleservice
Box 1026
55111 JÖNKÖPING
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 036-101000
Jobbnummer 1902336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.