HLU-handläggare till Familjebostäder

Jurek Rekrytering & Bemanning / Företagsekonomjobb / Stockholm
2016-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HLU-handläggare till Familjebostäder" (publicerad 2016-05-19) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om verksamheten

Familjebostäder, del i koncernen Stockholms stad, äger, förvaltar och bygger bostäder och lokaler. 40 000 stockholmare har sitt hem hos oss och de kommande åren byggstartar vi minst 3 500 nya hyresrätter för att möta Stockholms tillväxt. Vi jobbar både för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus.

Publiceringsdatum
2016-04-01

Dina arbetsuppgifter
Som HLU-handläggare på Familjebostäder har du ett helhetsansvar för hantering av hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) och tillval som beställs av våra hyresgäster, exempelvis golv, tapeter, vitvaror, köksluckor, bänkskivor, balkonginglasningar och säkerhetsdörrar. I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter:

• Ta emot beställningar av HLU och tillval från hyresgäster
• Lägga beställningar, hålla kontakt med och följa upp entreprenörer
• Kontakt och information till hyresgäster angående villkor, utbud och övriga frågor som rör HLU och tillval
• Ansvara för HLU- och tillvalsutställning i samarbete med kommunikationsavdelningen
• Uppdatera information om utbud, priser och villkor, bland annat på hemsidan
• Utveckla utbud och avtal
• Delta i upphandlingar
• Uppföljning av budget för HLU och tillval
• Fakturahantering för HLU och tillval
• Uppföljning av fakturor mot avtal
• Delta i ekonomiska uppföljningar kring HLU - och tillvalsprodukter samt prissättningar
• Registervård i fastighetssystem
• Deltar/driver och utvecklar HLU- och tillvalsprocesserna

Som HLU-handläggare kommer du att ingå i ett team om fyra personer men samtidigt arbetar du mycket självständigt. Du genomför avstämningsmöten, kravställer och håller kontakt med kunder, entreprenörer, leverantörer och interna enheter inom Familjebostäder.

Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, alternativt annan ekonomisk utbildning och/eller relevanta ekonomikunskaper erhållna på annat sätt. Du har ett utvecklat intresse för ekonomi, administration och uppföljning. Vidare har du minst två års erfarenhet av kund-/servicerelaterat arbete. Det innebär att du självständigt kan hantera egna ärenden och att du levererar mot högt ställda servicekrav. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och du talar engelska flytande. Du är också van vid att arbeta i MS Office.

Som person är du utåtriktad, engagerad och flexibel; en god kommunikatör och relationsbyggare. Du är lyhörd och smidig samt mån om att alltid ge god service och leverera ett kvalitativt arbete. Vidare är du en ordningsam och ansvarstagande problemlösare med helhetssyn. Du vill vara med i vår utveckling och strävar precis som vi efter att hitta innovativa, kundvänliga lösningar och effektiva processer.

Du erbjuds

Rollen som HLU-handläggare är en utåtriktad och varierad tjänst med många kontaktytor vilket ger ett mångsidigt och spännande arbete. Du blir en del av en effektiv, självgående och serviceinriktad grupp med placering på besökskontoret i Högdalen. Du rapporterar direkt till enhetschefen för Fastighetsavdelningen/Bostäder.

Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter. Bolaget är stabilt och lönsamt och stämningen är öppen och trivsam.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde snarast möjligt.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är den 25 april 2016. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Jurek Rekrytering & Bemanning ansvarar för denna rekryteringsprocess. Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Emily Beijer per telefon 0700-22 05 76

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3492
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emily Beijer

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2756494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: