Hjälpmedelssamordnare till Hälso och sjukvårdsverksamheten

Kristianstads kommun / Sjukgymnastjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.



Vill du vara med och starta upp och utveckla ett nytt verksamhetsområde, Hjälpmedelsverksamhet? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-12-07

Dina arbetsuppgifter
Som hjälpmedelssamordnare har du ett övergripande administrativt och praktiskt ansvar för hjälpmedel inom hela kommunen.

Du kommer att arbeta direkt underställd verksamhetschefen och ingå i HÖS ledningsgrupp. Du ingår även i Rehabforum och Antidecubitusgrupp inom HSV-verksamheten.

Inledningsvis uppbyggnad och samordning av hjälpmedelsstruktur och organisation inom kommunen.

I uppdraget ingår att bistå MAR vid utredningar gällande avvikelser gällande hjälpmedel. Även ansvar för akutförråd i anslutning till Hjälpmedelsverksamheten och för de lokala förråd som finns i kommunen. I befattningen ingår ansvar för administration gällande förebyggande underhåll (FU) på hjälpmedel samt ha koll på säkerhetsmeddelanden som berör hjälpmedelsverksamheten. Du tar fram statistik, exempelvis för att kunna jämföra nyinköp och utrangering.

Arbetet innefattar även övergripande ansvar för planering och utbyte av vårdsängar på vård och omsorgsboende. Hanterar även överköp av hjälpmedel från Region och övriga kommuner som ej är anslutna till HÖS.

Du ger även stöd till förskrivare både internt och externt samt ger behörighet och introduktion till Websesam - till nya förskrivare. Vidare granskar du fakturaunderlag och följesedlar månadsvis.

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning motsvarande fysio- eller arbetsterapeut utbildning. Vi vill att du har mångårig erfarenhet och kompetens av förskrivning av samtliga hjälpmedel inom kommunal hälso- och sjukvård. God kännedom om framtidsperspektiv och utveckling inom vård och omsorgsområdet som är relevant för hjälpmedelsförsörjningen är meriterande.

Givetvis har du datorvana och det är en fördel om du tidigare har jobbat i Websesam, Proceedo, Excel, Procapita och Mina planer. Du har ett rehabiliterande/habiliterande synsätt och ser dokumentation som ett viktigt arbetsredskap vilket kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. Då omsorgsförvaltningen har verksamheter inom hela Kristianstads kommun, som du kommer att besöka, är det ett krav att du har B-körkort.

Som person har du god förmåga att kommunicera och främjar en god arbetsmiljö. Du kan prioritera och planera och samtidigt ha förmågan att snabbt kunna ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Det är också viktigt att du är självständig och kan strukturera ditt arbete.

Du har förmåga att kunna samarbeta med olika professioner och ha en helhetssyn för verksamheten. Vidare har du förmåga att arbeta i processer och bygga nya arbetssätt för att skapa teamkänsla. Du uppfyller självklart de formella kvalifikationerna, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper .

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna-Lena Maletka, verksamhetschef på telefon 044-13 62 55.

Sista ansökningsdag är 2019-01-01.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-01
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/894
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Maletka, verksamhetschef 044-13 62 55

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4497395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: