Hjälpmedelskonsulent till hjälpmedelscentralen

Region Sörmland / Sjukgymnastjobb / Eskilstuna
2021-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelskonsulent till hjälpmedelscentralen" (publicerad 2023-04-03) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Hjälpmedelscentralen Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Publiceringsdatum
2021-08-13

Om företaget
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsvariation. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service. Verksamheten är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.

Vi är organiserade i fyra sektioner (hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration) och är ungefär 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.

Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent använder du ditt kunnande och din erfarenhet för att hitta lösningar tillsammans med förskrivare och patienter. Du arbetar konsultativt och ger förskrivare expertstöd kring hjälpmedel. En stor del av arbetstiden är administrativ och du trivs därmed att jobba vid dator och via telefon.
Din placering kommer att vara på hjälpmedelscentralen i Eskilstuna och du kommer att arbeta med hjälpmedel inom områdena kommunikation, styrsätt, läs- och skrivhjälpmedel, kognition, syn, hörsel, larm och omgivningskontroll.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Sakkunnig inom ett specifikt hjälpmedelsområde som t.ex. läs- och skrivhjälpmedel samt kommunikationshjälpmedel.
• Informera, utbilda och ge råd till förskrivare både vid utprovningar och via telefon.
• Ansvara och hålla i förskrivarutbildningar.
• Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar.
• Följa utvecklingen inom ditt område.

Du kommer att arbeta både självständigt och i team med konsulenter, tekniker samt personer inom administration och lager/logistik.

Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller logoped och som har några års klinisk erfarenhet inom något av dessa yrken. Meriterande är kunskap och erfarenhet med kommunikationshjälpmedel, datorer och surfplattor, gärna som förskrivare.

Då en hel del administrativa arbetsuppgifter ingår i rollen så är det meriterande med kunskap och erfarenhet av officepaketet och att du har lätta att formulera dig i tal och skrift.

Du jobbar utifrån ett strukturerat arbetssätt, vill erbjuda en hög service, har god förmåga att arbeta självständigt men ser samarbete som en förutsättning i yrkesutförandet.
Utvecklingen går snabbt inom kommunikation och kognitionsområdet. Därför är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av att hålla dig uppdaterad.

Uppdraget är länsövergripande och innebär en del resor och därför är B-körkort ett krav.
Meriterande om du har kunskap i journalsystemet NCS-Cross samt förskrivningssystemet Websesam.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Thomas Jönsson, 0150-564 71.
Hjälpmedelskonsulent Johanna Karlsson, 079-33 58 508.
Facklig företrädare Marit Näsholm, 016-10 48 80.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss inom hjälpmedelsverksamheten!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-09-12.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)



Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION SÖRMLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RLSV-21-504".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Sörmland (org.nr 232100-0032)

Arbetsplats
Region Sörmland

Jobbnummer
5899221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Sörmland: