Hjälpmedelskonsulent/leg sjukgymnast till Kundservice LD Hjälpme

Landstinget Dalarna, Hjälpmedelscentralen i Dalarna / Sjukgymnastjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna, Hjälpmedelscentralen i Dalarna i Borlänge

LD Hjälpmedels uppdrag är att genom tolktjänst, habiliterings- och rehabiliteringsstöd samt hjälpmedel bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättningar. Vi samverkar med primär och specialistsjukvård samt Dalarnas 15 kommuner. I uppdraget ingår även att informera befolkningen i Dalarna om hjälpmedel. Vi är ca 160 medarbetare inom LD Hjälpmedel, varav 6 i Kundservice. Kundservice är ett nav med ansvar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker hjälpmedelsverksamheten. Ett resurscenter för personlig rådgivning, information och utbildning är under uppbyggnad.

Publiceringsdatum
2012-07-05

Beskrivning
Ökade krav på delaktighet och valfrihet inom hjälpmedelsverksamheten ställer allt högre krav på personlig rådgivning och information. I kundservice som är hjärtat i hjälpmedelsverksamheten kommer du att arbeta både mot förskrivare och patienter/brukare.
Råd och information ges i vår butik, via telefon samt via webben.
Samordningsfunktion gällande ortopedtekniska hjälpmedel och hårersättningar kommer att ingå i Kundservice.
Kundservice arbetar också med administration och samordning internt inom verksamheten.

Arbetsuppgifter
Samordning av ortopedteknik mellan landsting och entreprenör.
Delta i uppbyggnad och fortsatt utveckling av vårt nya resurscenter
Olika informationsinsatser som t.ex. studiebesök
Rådgivning gällande hjälpmedel och insatser inom olika områden
Samordning av olika funktioner inom och utanför verksamheten
Utveckla avtal, regelverk och riktlinjer
Registreringar av inkommande ärenden

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker en hjälpmedelskonsulent som är legitimerad sjukgymnast. Arbetet kräver att du har minst 5 års erfarenhet från arbete med rehabilitering och hjälpmedel.
Mycket god förmåga till samarbete värdesätts och krävs.
Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav

Önskemål:
Vi vill att du är stresstålig och klarar av att ha många bollar i luften. Vi ser gärna att du har erfarenhet från servicearbete och sätter kunden i fokus. Att du är van att arbeta under förändring och arbetar lösningsfokuserat är önskvärt.
Har du erfarenhet från arbete såväl i kommun som i landsting är det positivt.
En fördel är om du har goda kunskaper i engelska.
Att du har körkort är ett önskemål men inget krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % med placering i Borlänge Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-08
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag.
Ange följande referens när du ansöker: 358/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Frisk, 0243-49 71 53
Anneli Stigers, 0243-49 78 83

Facklig kontakt
LSR, lsr.dalarna@ltdalarna.se

Företag
Landstinget Dalarna, Hjälpmedelscentralen i Dalarna

Adress
Landstinget Dalarna, Hjälpmedelscentralen i Dalarna
Box 946
78129 Borlänge

Jobbnummer
1289738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna, Hjälpmedelscentralen i Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna, Hjälpmedelscentralen i Dalarna: