Hjälpmedelskonsulent, Klok Dalarnas Hjälpmedelscenter, Borlänge
Region Dalarna / Sjukgymnastjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
Avdelningen KLOK (Kommunikation, Larm, Omgivningskontroll och Kognition) består av åtta medarbetare och en avdelningschef. Vi är ett sammansvetsat team med en varierad utbildnings- och yrkesbakgrund. Här finns bland annat logoped, arbetsterapeut, rehabiliteringsingenjör och hjälpmedelstekniker. En medarbetare har nu beslutat sig för att njuta av livet som pensionär, vilket innebär att vi söker en ny kollega.
KLOK ansvarar för hjälpmedel inom områdena Kommunikation, Larm, Omgivningskontroll och Kognition. Inom avdelningen har vi fördelat ansvarsområdena sinsemellan, vilket ger möjlighet till fördjupning och specialisering. Det område som nu finns tillgängligt för dig att fördjupa dig inom är kommunikation och styrsätt. Det kommer att finnas möjlighet för fördjupning inom ytterligare områden, berätta gärna för oss vad du är intresserad av!
Som arbetsterapeut och hjälpmedelskonsulent i KLOK kommer du att ge råd, stöd och utbildning till förskrivare, hjälpmedelsanvändare och stödpersoner. Du kommer att träffa patienter/brukare och förskrivare vid utprovningar och via telefon/dator stötta förskrivare och stödpersoner. För att våra hjälpmedel ska användas optimalt behöver du ofta utbilda hjälpmedelsanvändaren och dennes stödpersoner om hur hjälpmedlet fungerar och ska användas. Arbetet innebär ett ansvar för hjälpmedelssortimentet inom ditt område. Du kommer att samarbeta med sortimentsgrupper, nationella nätverk och kollegor i närliggande regioner i frågor kring sortiment, riktlinjer och hjälpmedelshantering. För att inhämta och sprida kunskap om hjälpmedel kommer du samverka med intresseorganisationer, kommuner och övrig verksamhet inom regionen.
Att arbeta som hjälpmedelskonsulent hos KLOK innebär att du behöver trivas med en stor variation i arbetsuppgifter, där ingen dag är den andra riktigt lik. Det sker en konstant utveckling inom våra hjälpmedelsområden som vi behöver följa med i. Förbättringsarbete är därför en naturlig del av det dagliga arbetet.
KVALIFIKATIONER
Publiceringsdatum2022-02-16Kvalifikationer• Legitimerad arbetsterapeut
• Tre års yrkeserfarenhet
• Körkort för manuell växel
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• Grundläggande datorkunskaper, vana av Office-paketet
Du är en person som skapar förtroende och har förmågan att förstå och tolka olika människors behov. Information ges och tas emot på ett tydligt sätt. Du trivs när du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter och söker självständigt information för att lösa problem. Du har förmågan att med ett öppet sinne se möjligheterna med tekniska innovationer, samtidigt som du är medveten om att de enkla lösningar ofta kan vara de bästa.
Dina arbetskamrater är en självklar resurs som du uppskattar och utvecklas tillsammans med. Du har förmågan att skapa en struktur för ditt arbete, men även att utifrån de behov som kan uppstå ändra din planering. En förutsättning för en god planering är samarbetet med kollegorna. Du förstår värdet av teamarbete och respekterar och värderar andra människors kunskaper och erfarenheter.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt eller regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Dalarnas Hjälpmedelscenter är den ledande utföraren i Dalarna av hjälpmedel, habiliterings-och rehabiliteringsstöd, anpassning, rådgivning, utbildning och tolktjänst. Du får ett betydelsefullt arbete i en engagerad och trygg organisation som följer människor genom hela livet. Vi har engagerade medarbetare och ett aktivt friskvårdsnätverk.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Vi arbetar för en drogfri och hälsosam arbetsmiljö. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi drogtest vid alla nyanställningar. Vi har även krav på att du är fullt vaccinerad mot covid-19 och kommer att kontrollera ditt vaccinationsbevis innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION DALARNA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20:2022:19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Avdelningschef
Jenny Lerström
Jenny.Lerstrom@regiondalarna.se 0243-497654 Jobbnummer 6349825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.