Hjälpmedelskonsulent
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning / Sjukgymnastjobb / Gotland
2018-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelskonsulent" (publicerad 2018-04-04) ⬅️
Visa alla sjukgymnastjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning i Gotland Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 700 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.
Hjälpmedelscentralen ingår i regionstyrelseförvaltningen och ansvarar för delar av hjälpmedelsförsörjningen i Region Gotland. Det innebär att vi svarar för bl.a. inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar och trygghetslarm.
Vi vill nu utöka med en hjälpmedelskonsulent för att möta våra kunders behov av konsultation och stöd.
Publiceringsdatum2018-03-14ArbetsuppgifterSom hjälpmedelskonsulent kommer du att svara för råd och konsultativt stöd till förskrivare samt ge information till brukare, tjänstemän och medborgare i olika typer av hjälpmedelsfrågor.
Arbetsuppgifterna är breda och du kommer hantera leverantörskontakter och logistik vid hjälpmedelsvisningar, förklara och informera om avtalade produkter och gällande regelverk.
Du kommer att vara väl insatt i både regelverk och produkter vilket gör dig till den självklara kanalen för information och vägledning till såväl ovan nämnda intressenter som till medborgare och intresseorganisationer.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast. Du har tidigare erfarenhet från ditt yrke och du har ett gediget intresse för hjälpmedelsfrågor. Ett krav för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hjälpmedel. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som hjälpmedelskonsulent eller gått en hjälpmedelskonsulentutbildning ser vi det som meriterande. Har du dessutom tidigare erfarenhet av hjälpmedelssystemet websesam/S2 eller arbetat med behovstrappa inom hjälpmedelsområdet ser vi det som ett plus.
Eftersom tjänsten innefattar mycket kontakter med andra såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska även kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Som person är du förtroendeingivande och självgående. I mötet med andra är det viktigt att du har god serviceförmåga såväl som att du är tydlig med vad regelverket föreskriver.
Körkort erfordras.
ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
www.gotland.com/levaInför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast, enligt ök.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-01
Ange följande referens när du ansöker: A760312
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSven-Åke Håkansson 0498-26 94 06
FöretagRegion Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning
AdressRegion Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning
Region Gotland
62181 Visby
KontorsadressVisborgsallén 19 Visby
Jobbnummer 4021754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.