Hjälpmedelskonsulent

Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning / Sjukgymnastjobb / Gotland
2018-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelskonsulent" (publicerad 2018-04-04) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 700 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.

Hjälpmedelscentralen ingår i regionstyrelseförvaltningen och ansvarar för delar av hjälpmedelsförsörjningen i Region Gotland. Det innebär att vi svarar för bl.a. inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar och trygghetslarm.

Vi vill nu utöka med en hjälpmedelskonsulent för att möta våra kunders behov av konsultation och stöd.


Publiceringsdatum
2018-03-14

Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent kommer du att svara för råd och konsultativt stöd till förskrivare samt ge information till brukare, tjänstemän och medborgare i olika typer av hjälpmedelsfrågor.

Arbetsuppgifterna är breda och du kommer hantera leverantörskontakter och logistik vid hjälpmedelsvisningar, förklara och informera om avtalade produkter och gällande regelverk.

Du kommer att vara väl insatt i både regelverk och produkter vilket gör dig till den självklara kanalen för information och vägledning till såväl ovan nämnda intressenter som till medborgare och intresseorganisationer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast. Du har tidigare erfarenhet från ditt yrke och du har ett gediget intresse för hjälpmedelsfrågor. Ett krav för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hjälpmedel. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som hjälpmedelskonsulent eller gått en hjälpmedelskonsulentutbildning ser vi det som meriterande. Har du dessutom tidigare erfarenhet av hjälpmedelssystemet websesam/S2 eller arbetat med behovstrappa inom hjälpmedelsområdet ser vi det som ett plus.

Eftersom tjänsten innefattar mycket kontakter med andra såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska även kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Som person är du förtroendeingivande och självgående. I mötet med andra är det viktigt att du har god serviceförmåga såväl som att du är tydlig med vad regelverket föreskriver.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast, enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-01
Ange följande referens när du ansöker: A760312
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven-Åke Håkansson 0498-26 94 06

Företag
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Adress
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
4021754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning: