Heltid: Telenor Förstärker Sin 2nd Linesupport

Brainpeople / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Är du kundfokuserad och vill jobba med nätverk?
Telenor söker personal till 2nd line support
Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2200 anställda. Företaget präglas av en kultur där alla strävar mot samma mål och det är viktigt att du överensstämmer med deras värderingar: Be inspriring, Keep promises, Be respectful och Make it easy.
Arbetsbeskrivning: Som 2nd-line support på enheten Service Management Centre (SMC) arbetar du mot privatkunder inom fastnät data. Du kommer främst att arbeta som support till NOC-teknikerna som övervakar och felanmäler företagets nät, vilket innebär att du ska göra en djupare felsökning när problem uppstår. Frågorna kan handla om kunders DSL och LAN accesser samt felanmälningar kring tjänster som VoIP & IPTV. Inom SMC kommer du även att jobba med att driftsätta nya nätelement i samarbete med tekniker på fältet. Det ställs höga krav på lösningsgraden och du förväntas bidra med att på ett effektivt och smidigt sätt lösa problem.
Arbetets omfattning: Uppdragsperioden startar omgående och pågår t o m 29 februari med god chans till förlängning. Arbetet är på heltid, kontorstider och du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople.
Kompetenskrav: Vi söker dig som har kunskaper inom data/telekommunikation, via praktiskt erfarenhet samt ev. relevant utbildning. Du har breda nätverks- och kommunikationskunskaper framförallt inom fasta nät, kunskaper inom SIP signalering är också meriterande. Som minimum ser vi att du har erfarenhet av felsökning i IP baserade nät (routing/switching). Önskvärt är om du arbetat hos en operatör och med felsökning i större nät eller inom 1st line support/NOC.
Personliga egenskaper: Vi söker dig som har ett servicemedvetet sätt och inser vikten av att göra kunden nöjd. Du har förmåga att prioritera din tid och agerar lösningsinriktat. För att snabbt kunna sätta dig in i arbetet ser vi att du är lättlärd, har initiativförmåga och arbetar med kunden i fokus. Vidare är du hänsynsfull och en lagspelare då du jobbar i lag med andra tekniker. Ett genuint intresse för IT och nätverk är en förutsättning.
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vid eventuella frågor, ring Paula på 08-440 80 62.
http://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=416176&Page=JobAd
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2011-08-18

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Paula Trost, Personalansvarig, 08-4408090 (Växel), paula.trost@brainpeople.se

Företag
Brainpeople

Adress
Brainpeople
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
1005340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brainpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brainpeople: