Helsingborgs tingsrätt söker HR- och ekonomiadministratör

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Helsingborg, Lund, Malmö, Hässleholm, Halmstad eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Så fungerar domstolarna





Inledning
Vid Helsingborgs tingsrätt arbetar drygt 100 personer.

Verksamheten bedrivs i trivsamma och nyrenoverade lokaler i centrala Helsingborg. Tingsrätten är indelad i tre dömande målavdelningar och en administrativ avdelning. Varje målavdelning leds av en chefsrådman. På målavdelningarna arbetar cirka 25 personer i ett team som består av domare, beredningsjurist, handläggarchef, domstolshandläggare och tingsnotarier. På den administrativa avdelningen arbetar ordningsvakter, servicehandläggare, arkivhandläggare och administratörer. Vi strävar efter att vara en öppen och modern arbetsplats där vi bland annat värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi en ny HR- och ekonomiadministratör som vill vara en del av den servicefunktion som administrationen på Helsingborgs tingsrätt utgör för hela verksamheten.

Publiceringsdatum
2020-01-20

Dina arbetsuppgifter
På Helsingborgs tingsrätt är den centrala administrationen relativt liten till sin storlek. Det innebär att arbetet som HR- och ekonomiadministratör är omväxlande och dynamiskt.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: personaladministration, ekonomiadministration, avtalshantering, kontakt med leverantörer, diarieföring samt administrativt stöd för tingsrättens chef (lagmannen) och den administrativa chefen.

Vi söker dig som
Vi söker nu en engagerad medarbetare som värdesätter service och kvalitet. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika arbetsuppgifter, människor och situationer och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt. Arbetet på domstolens administration kräver ansvarstagande, ett vänligt bemötande och en vilja samt en förmåga att fortsätta utvecklas och lära sig nya arbetsområden.

Du har gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning. Vidare utbildning inom personalvetenskap eller ekonomi samt erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi, personalarbete eller övrig administration är meriterande.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Officepaketet och du har förmåga att söka tillgänglig information och lära dig de IT-system som tillämpas i verksamheten.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/14".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Helsingborgs tingsrätt

Jobbnummer
5049994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: