Helpdesktekniker till vår Nordiska Helpdesk
Vitec Software Group AB (publ) / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker till vår Nordiska Helpdesk" (publicerad 2021-02-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vitec Software Group AB (publ) i Stockholm,
Västerås,
Gävle,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Jag heter Patric Klintfors och är Service Manager på Vitec med ansvar för intern IT. Vitec IT består idag av 21 personer och vi behöver nu förstärka Helpdesk-teamet med en finsktalande helpdesktekniker med placering på kontoret i Stockholm.
Brinner du för att hjälpa andra? Motiveras du av tekniska utmaningar? Gillar du att ha en nära kontakt med användare?
Då kan det vara dig vi söker!
Vitec är ett nordisk programvarubolag som växer genom bolagsförvärv vilket gör att koncernen hela tiden ändrar utseende och behov. Vår företagskultur och IT-infrastruktur är viktiga pusselbitar för att göra det dagliga arbetet så enkelt som möjligt för våra kollegor runt om i Norden. Som helpdesktekniker ingår du som en del i vårt sammansvetsade team på ca 20 personer med ansvar för teknikutveckling och drift av koncernens interna IT-system. Vitec IT har egna datacenter och våra kunder är koncernens bolag.
Publiceringsdatum2021-02-16Dina arbetsuppgifterDitt primära ansvar är att bevaka samtliga kanaler för inkommande ärenden och ge användaren en så snabb respons som möjligt. Hos oss är ingen dag den andra lik men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara teknisk support, felanmälningar, kvalificerad felsökning i t ex Microsoft AD, Office 365, beställning av hårdvara samt delegera ärenden som inte kan lösas direkt till ansvariga tekniker. Supporten ges via telefon och mail där samtliga ärenden handläggs via företagets ärendehanteringssystem. Arbetet sker främst i en Windowsmiljö.
Vi söker dig:
Du har en utbildning mot IT och ett brinnande intresse för teknik samt förmåga att ge bra service på ett professionellt sätt. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och känner dig trygg i dem samtidigt som du ser fram emot att få utvecklas och lära dig nytt inom området. Tjänsten är en del i vår nordiska Helpdesk och för att kunna hjälpa våra användare på bästa sätt så behöver vi utöka teamet med dig som talar och förstår både finska och svenska.
Som person är det viktigt att du har god prioriteringsförmåga, logisk förståelse samt förmåga att koordinera många samtidiga uppdrag. Du är också driven, engagerad och vill utvecklas inom IT. Vi ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Vi tror på en nära dialog med våra användare och det är därför viktig att du är service-minded och gillar att prata med människor.
Låter det intressant?
Sök jobbet om du vill bli en del av mitt starka team. Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till mig på
patric.klintfors@vitecsoftware.com, 070-783 35 39.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)
Sista dag att ansöka är 2021-03-10
Jag ser fram emot din ansökan! Vänta inte med att skicka den, jag går igenom urvalet löpande.
Patric Klintfors
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVitec Software Group AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vitec Software Group AB (Publ) (org.nr 556258-4804)
Arbetsplats Vitec Software Group
Jobbnummer 5578977
Observera att sista ansökningsdag har passerat.