Helpdesktekniker till Stockholm
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Vilka är vi?
Lexicon IT-konsult sätter våra anställda i främsta fokus. Vi vill växa tillsammans och värdesätter därför engagemang och ambition hos dig som jobbar hos oss. I utbyte erbjuder vi en chans till kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag, tillgång till utbildning och vårt eget nätverk av kunniga konsulter. Hos oss arbetar allt från juniora konsulter som är i början av sin karriär till seniora konsulter som har mycket erfarenhet. Tillsammans skapar vi en miljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling. Vi är just nu i en expansiv fas och i nuläget är vi ca 180 anställda i koncernen med en målsättning att växa och bli ännu fler framöver.
Titta in på vår hemsida om du vill veta mer:
www.lexiconitkosult.se Vad söker vi?
Lexicon IT-konsult fortsätter att expandera och söker därför efter fler kollegor. Vill du arbeta i en organisation med mycket utvecklingsmöjligheter? Är du nyfiken att lära dig mer om IT? Då ska du söka till rollen som helpdesktekniker hos oss!
Rollbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer generellt sett innebära att du supporterar och hjälper användare med sina tekniska problem via telefon, mejl och remote. Som konsult hos oss kommer du med störta sannolikhet arbeta i en av våra kunders servicedesk, alternativt i vår interna servicedesk.
Du som söker
För att passa in i rollen som junior supporttekniker tror vi att du har gått en gymnasieutbildning med IT inriktning eller så har du bara ett brinnande intresse för teknik.
Du är en serviceinriktad person som motiveras av att hjälpa andra med att lösa deras tekniska problem. Du är en nyfiken person som gillar att ta initiativ och ta in ny kunskap. För att passa in hos oss är det viktigt att du värdesätter laget framför jaget.
För att passa in i rollen
• Du har ca. 6 månaders erfarenhet av arbete med IT-support, helst inom helpdesk.
• Du är bekant med något av de större ärendehanteringssystemen.
• Du har kunskap om kontohantering i Active Directory.
• Du har kännedom om exempelvis Office 365, MS Officepaketet, MS Exhange, Nätverk, Mac eller Windows operativsystem.
• Har mycket god kommunikationsförmåga och kan formulera dig tydligt på både svenska och engelska.
Vad erbjuder vi?
Hos oss på Lexicon IT-konsult får du arbeta i en platt organisation med möjlighet till utveckling genom givande uppdrag, kompetenta medarbetare och möjligheter till utbildning. Du erbjuds en marknadsmässig lön med trevliga förmåner så som friskvårdsbidrag och konsultpott. Vi är även anslutna till kollektivavtal.
Vi på Lexicon IT-konsult tror på en gemenskap mellan oss alla trots att vi inte alltid befinner oss på samma kontor. Därför arrangerar vi konsultträffar och andra aktiviteter regelbundet.
Publiceringsdatum2017-10-18Övrig informationAnställningsvillkor: Tillsvidareanställning med fast månadslön. Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive förmåner.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm.
Hur söker du?
Stämmer du in på ovanstående beskrivning? Eller vet du någon som gör det? Vi rekryterar löpande så se till att ansöka redan idag! För att ansöka skickar du in CV och personligt brev till oss.
Sökord: Helpdesk, IT-support, 1st line, Helpdesktekniker, Supporttekniker, Servicedesk, Stockholm, Heltid.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
10137 Stockholm
KontorsadressKlarabergsviadukten 70
Jobbnummer 3756097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.