Helpdesktekniker till myndighet med miljöfokus

Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Brinner du för teknik och problemlösning? Nu finns möjlighet att fördjupa dina tekniska kunskaper i en 1st line support! På uppdrag av kund söker vi nu dig som har tidigare erfarenhet av en supportroll och som tycker det är både givande och utmanade att hjälpa användare med IT-relaterade frågor.

Publiceringsdatum
2021-01-26

Om tjänsten
Vår kund, en myndighet i Göteborg, söker nu en duktig helpdesktekniker som vill fortsätta utvecklas och växa i yrkesrollen. Uppdraget löper på i 2 år med god chans till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att:
Supportera användare med datorer, mobiltelefoner, skrivare och videokonferenssystem
Hantera installationer, konfigurering och uppdateringar av PC-klienter
Hantera administration och distribution av klienthårdvara samt kringutrustning för datorer och mobiltelefoner
Ansvara över myndighetens interna webbsidor

Dina egenskaper
För att passa i denna roll tror vi att du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Självklart har du ett stort tekniskt intresse och trivs i en roll som innebär mycket problemlösande. Utöver det lägger vi stor vikt vid din personlighet och söker dig som är både social och serviceinriktad och som är riktigt duktig på att kommunicera med användarna.
Låter detta som en utmaning för dig? Då ser vi fram emot att läsa just din ansökan!
Vi söker dig som har:
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet inom aktuell yrkeskategori
Minst 1 års erfarenhet av Windows 10 och kontohantering i Active Directory
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Goda kunskaper i svenska och engelska. Både i skrift och tal

Plus i kanten:
Minst 2 års erfarenhet av Servicedesk management enligt ITIL
Minst 1 års erfarenhet med administration av Skype/Teams

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 2 år med chans till förlängning ytterligare 1 år. Tillträde 2021-03-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32105 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32105".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
411 30  GÖTEBORG

Jobbnummer
5542136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: