Helpdesktekniker till myndighet i Sundsvall

Randstad AB / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-26

Dina arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för teknik samt skulle beskriva dig som duktig på service och support? I detta uppdrag kommer du att arbeta i vår kunds helpdesk, med telefonsupport, bemanning av servicedesk och service på plats i kundens lokaler. Helpdeskteamet har sin mesta kontakt med sina över 600 interna kunder i huset men det förekommer även extern kundkontakt.

Teamet ansvarar för att hantera och registrera it-relaterade ärenden i ett ärendehanteringssystem. Grunden i ärendehanteringen bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem och request.

Här får du möjlighet till ett långt och utvecklande uppdrag hos en attraktiv samt trivsam statlig myndighet i centrala Sundsvall.

Arbetstiderna är måndag-fredag, 8-17, 100% omfattning. Start senast 2022-12-01 t.o.m. 2023-08-31 med möjlighet till förlängning. Vi söker två personer för detta uppdrag.

Välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2022-11-07.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ingela.gulliksson@randstad.se.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Vanliga arbetsuppgifter handlar om att supporta de cirka 650 interna användare med arbetsplatsnära it där de har Windows 10 som operativsystem och Microsoft Exchange som mejlsystem. Det kan vara allt från att hjälpa användare som inte får igång sin pc eller kan skriva ut sina dokument till att guida och visa hur man kopplar upp ett Skype-möte.

I uppdraget ingår även att uppdatera användarinformation i Microsoft AD. Dessutom ingår extern support och hantering av ärenden gällande tekniska fel rörande e-tjänster, denna support hanteras i huvudsak över telefon där kunderna ringer in. Helpdesk ansvarar för att registrera ärenden och agera första linjens support.

Kvalifikationer
För att trivas i detta uppdrag behöver du ha god samarbetsförmåga. Du kommunicerar tydligt och är duktig på att lyssna in samt ställa kompletterande frågor för att hitta rätt lösning på problem. Du har stort kundfokus samt trivs med att stödja och att vara till hjälp. Du har också lätt för att anpassa dig till olika situationer, är drivande och van att arbeta självständigt.

Det är en fördel om du håller dig uppdaterad inom teknikområdet och gillar nya system och tekniker.

Det krävs även:
Gymnasiestudier inom it/teknik eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
Minst 1 års erfarenhet inom it-support alternativt it-service
Mycket god svenska i både tal och skrift
2 referensuppdrag från tidigare arbeten där arbetsuppgifterna varit liknande. (Detta kan även vara från ett pågående arbete).

Det är meriterande om du har kunskap inom Operativsystem Windows 10, Microsoft Office, ITIL samt av att hantera användare i Active Directory.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenheter
Minst 1 års erfarenhet inom it-support alternativt it-service.

Så ansöker du
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tidsbestämd

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201413067".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Ingela Gulliksson
ingela.gulliksson@randstad.se
+46722456003

Jobbnummer
7110875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: