Helpdesktekniker till modeföretag
Poolia IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker till modeföretag" (publicerad 2017-04-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Presentation
För världens största klädkedja söker vi nu en helpdesk-tekniker för att supportera användare över hela världen med IT-relaterade frågor och stöd. Kontoret är positionerat i centrala Stockholm och vår kund erbjuder en dynamisk arbetsplats i en internationell miljö. Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-08-31Dina arbetsuppgifterI rollen som helpdesk-tekniker blir du en del i det globala supportteamet som arbetar 24/7. Arbetet är uppdelat i 2-skift i Sverige och ett skifte i Hongkong, vilket innebär att man hanterar stödet från Sverige under 07: 00-01: 00 (sommartid) och 07: 00-00: 00 (vintertid) vardagar och helger.
Vi ser att du som söker är serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT / supportorganisation. Du måste ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska. Framför allt ha en positiv och hjälpsam attityd!
Utbildning/erfarenhet
Din personlighet
Som person ser vi att du är ambitiös, ödmjuk och kommunikativ.
• Du söker ständigt efter möjligheter att förbättra saker och ting.
• Du värdesätter eget ansvar, högt tempo, lagarbete och rak kommunikation.
• Du trivs med att arbeta i en global roll, med många olika kontakter.
Dina färdigheter
• 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska
• God kännedom om att stödja datorer som kör Windows 7
• Kunskap om administration i Active Directory, t.ex. användare, datorer, säkerhetsgrupper och distributionslistor
• Kunskap om ansökningarna ingår i 2010/13-sviter Microsoft Office
• Kunskap om ITIL-processer, särskilt Incident Management processen
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
It-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom it-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 44198
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTobias Munoz
Tobias.Munoz@poolia.seFöretagPoolia IT AB
AdressPoolia IT AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3022857
Observera att sista ansökningsdag har passerat.