Helpdesktekniker till IT-avdelningen AB
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2013-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker till IT-avdelningen AB" (publicerad 2013-07-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige TNG Group AB
För IT-avdelningens räkning söker vi en tekniskt fulländad och serviceinriktad helpdesktekniker!
Om uppdragsgivaren
IT-avdelningen AB erbjuder heltäckande IT-outsourcing. De fokuserar på företag med upp till 100 anställda. De vill ge dessa små- och medelstora företag fungerande IT-lösningar i klass med de som annars bara erbjuds av IT-avdelningarna på storföretag. De agerar som kundens IT-avdelning med erbjudanden inom strategi, utveckling, service och drift. Teknikmässigt arbetar de med bland annat datorer, molntjänster, telefoni och skrivare. Allt på ett telefonnummer!
Idag jobbar IT-avdelningen för ett stort antal företag och ansvarar därmed för tusentals användare. Nu växer de kraftigt och behöver därmed fler mycket kompetenta, drivna och sociala kollegor som kan göra stort avtryck i deras expansiva och framgångsrika företag.
Beskrivning av tjänsten
IT-avdelningen AB:s helpdesk är den första och primära kontakten gentemot alla kunder. Med andra ord är det IT-avdelningen AB:s ansikte utåt. Deras Service desk ger hjälp och stöd per telefon och via e-post till deras 100-tal kunder som behöver hjälp med sina IT-relaterade frågor eller problem.
I rollen som helpdesktekniker kan det handla om att ge assistans kring programvaror, nätverk eller serverinställningar. För att komma underfund med vad som orsakar problemen ställer du frågor och lotsar kunden fram till bästa möjliga lösningar. Du kommer att sitta på IT-avdelningens kontor på Gamla Almedalsvägen.
Detta är initialt ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd av TNG i tre månader för att sedan bli vidareanställd hos kund.
Vem är du?
Vi söker en riktig stjärna på support som samtidigt är mycket väl bevandrad, och har ett brinnande intresse för teknik. Du är mycket driven, kommunikativ, strukturerad och uppskattar team arbete. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Inom teknik behärskar du enkelt följande områden:
• MS Office
• Användarsupport, hård- & mjukvara
• Windows server
• Nätverk
• Virtuella servers (önskvärt)
Du har minst 5 års relevant arbetserfarenhet och uppskattar ett högt arbetstempo samt en miljö där ditt intresse och driv sätter ribban. IT-avdelningen erbjuder karriärvägar inom både mer teknikintensiva såväl som mer affärsrelaterade tjänster.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mondésir Mondélus 031-761 22 22. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-07-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-14
Ange följande referens när du ansöker: 7228
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMondésir Mondélus 031 - 761 22 22
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Korsgatan 3
41116 Göteborg
Jobbnummer 1598874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.