Helpdesktekniker/Supporttekniker

Sykes Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sykes Sweden AB i Göteborg, Kungsbacka, Borås, Gislaved, Gnosjö eller i hela Sverige

Supporttekniker; Sykes Sweden AB; Göteborg;

SYKES grundades 1977 i ett garage i Charlotte, North Carolina, USA där idén om att utveckla tekniska manualer tog fart. Med åren har företaget utvecklats från att vara ett litet ingenjörsföretag med tre anställda till att idag vara ett stabilt växande globalt företag med ca. 46.000 anställda världen över. SYKES förmedlar idag utöver teknisk kompetens även service och kundupplevelser inom bland annat telekommunikation, resor, bank och finans SYKES finns på fem orter i Sverige och på vår site i Göteborg är vi drygt trehundra medarbetare.

Nu söker vi dig som är tekniskt intresserad och gillar att ge professionell service!

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att besvara inkommande supportfrågor via telefon, e-mail och chatt från en multinationell klients kunder. Supporten infattar hela kundens produktutbud inom IT, hemelektronik, telefoni och TV. Du kommer i första hand att arbeta både mot Svenska och Norska marknaden och vara en del av nordiska supporten.

Av dina personliga egenskaper märks en förmåga att lösa inkommande "problem". Du är lugn, lyhörd, metodisk och punktlig. Då du kommer att ha kontakt med olika typer av kunder hela dagarna så är det viktigt att du kan visa empati och tålamod gentemot kunderna, samtidigt som du håller dig inom kontots satta supportramar. Det är viktigt att du är en skicklig teamplayer och att du är en ansvarsfull och lättsam person.

Vidare är du tekniskt intresserad och har allmänna kunskaper om hårdvara och operativsystem. Du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska. Har du kunskaper i danska, finska eller norska så är det meriterande likaså om du har tidigare erfarenhet från Call Center branschen.

Anställningen inleds med en utbildningsperiod på tre veckor. Utbildningen startar 4 Januari.

Arbetstiderna är idag vardagar 08.00 - 19.00 samt lördagar 10.00 - 15.00.

Är du en av de vi söker? Skicka i så fall din ansökan snarast möjligt till: job_gothenburg@sykes.com då vi intervjuar kontinuerligt.

Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att ringa till HR Assistent Malin Gustafsson på telefon 0680-71 60 00.

Publiceringsdatum
2015-12-09

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten inleds med sex månaders provanställning.

Kontakt
Malin Gustafsson, 0702-550966

Så ansöker du
Märk ansökan med Supporttekniker.
Vi tar emot ansökan via epost: job_gothenburg@sykes.com

Företag
Sykes Sweden AB
Box 202
41755
Göteborg
Telefonnummer: 0680-71 60 00
E-postadress: job_gothenburg@sykes.com
Mer information på http://www.sykes-callcenter.se

Kontorsadress
Götaverksgatan 6A
Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Arbetstiderna är idag vardagar 08.00 - 19.00 samt lördagar 10.00 - 15.00

Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-04
Ansökan kan skickas till e-postadress: job_gothenburg@sykes.com

Kontakt
Malin Gustafsson 0702-550966 malin.gustafsson@sykes.com
Camilla Lundgren 070-2460415 camilla.lundgren@sykes.com
Stefan Wangdell, 0709 839656 stefan.wangdell@sykes.com
Karin Alexandersson Prognos karin.alexandersson@sykes.com

Företag
SYKES Sweden AB

Adress
SYKES Sweden AB
Götaverksgatan 6A
41755 GÖTEBORG

Kontorsadress
Götaverksgatan 6A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0680-721100

Jobbnummer
2569163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sykes Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sykes Sweden AB: