Helpdesktekniker/Supporttekniker
Sykes Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sykes Sweden AB i Göteborg,
Kungsbacka,
Borås,
Gislaved,
Gnosjö eller i
hela Sverige Supporttekniker; Sykes Sweden AB; Göteborg;
SYKES grundades 1977 i ett garage i Charlotte, North Carolina, USA där idén om att utveckla tekniska manualer tog fart. Med åren har företaget utvecklats från att vara ett litet ingenjörsföretag med tre anställda till att idag vara ett stabilt växande globalt företag med ca. 46.000 anställda världen över. SYKES förmedlar idag utöver teknisk kompetens även service och kundupplevelser inom bland annat telekommunikation, resor, bank och finans SYKES finns på fem orter i Sverige och på vår site i Göteborg är vi drygt trehundra medarbetare.
Nu söker vi dig som är tekniskt intresserad och gillar att ge professionell service!
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att besvara inkommande supportfrågor via telefon, e-mail och chatt från en multinationell klients kunder. Supporten infattar hela kundens produktutbud inom IT, hemelektronik, telefoni och TV. Du kommer i första hand att arbeta både mot Svenska och Norska marknaden och vara en del av nordiska supporten.
Av dina personliga egenskaper märks en förmåga att lösa inkommande "problem". Du är lugn, lyhörd, metodisk och punktlig. Då du kommer att ha kontakt med olika typer av kunder hela dagarna så är det viktigt att du kan visa empati och tålamod gentemot kunderna, samtidigt som du håller dig inom kontots satta supportramar. Det är viktigt att du är en skicklig teamplayer och att du är en ansvarsfull och lättsam person.
Vidare är du tekniskt intresserad och har allmänna kunskaper om hårdvara och operativsystem. Du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska. Har du kunskaper i danska, finska eller norska så är det meriterande likaså om du har tidigare erfarenhet från Call Center branschen.
Anställningen inleds med en utbildningsperiod på tre veckor. Utbildningen startar 4 Januari.
Arbetstiderna är idag vardagar 08.00 - 19.00 samt lördagar 10.00 - 15.00.
Är du en av de vi söker? Skicka i så fall din ansökan snarast möjligt till:
job_gothenburg@sykes.com då vi intervjuar kontinuerligt.
Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att ringa till HR Assistent Malin Gustafsson på telefon 0680-71 60 00.
Publiceringsdatum2015-12-09Anställningstyp/arbetstiderTjänsten inleds med sex månaders provanställning.
KontaktMalin Gustafsson, 0702-550966
Så ansöker duMärk ansökan med Supporttekniker.
Vi tar emot ansökan via epost:
job_gothenburg@sykes.comFöretagSykes Sweden AB
Box 202
41755
Göteborg
Telefonnummer: 0680-71 60 00
E-postadress:
job_gothenburg@sykes.comMer information på
http://www.sykes-callcenter.seKontorsadressGötaverksgatan 6A
Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Arbetstiderna är idag vardagar 08.00 - 19.00 samt lördagar 10.00 - 15.00
TillträdeOmgående
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-04
Ansökan kan skickas till e-postadress:
job_gothenburg@sykes.comKontaktMalin Gustafsson 0702-550966
malin.gustafsson@sykes.comCamilla Lundgren 070-2460415
camilla.lundgren@sykes.comStefan Wangdell, 0709 839656
stefan.wangdell@sykes.comKarin Alexandersson Prognos
karin.alexandersson@sykes.comFöretagSYKES Sweden AB
AdressSYKES Sweden AB
Götaverksgatan 6A
41755 GÖTEBORG
KontorsadressGötaverksgatan 6A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0680-721100
Jobbnummer 2569163
Observera att sista ansökningsdag har passerat.