Helpdesktekniker/Supporttekniker

Skövde kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Avdelningen IT & Verksamhetsutveckling består av 40 medarbetare och har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun. För avdelningen innebär det två huvuduppdrag:
Vi förvaltar och utvecklar kommunens IT-plattform vilket innefattar installation och drift av kommunikationsnät, servrar, datorer och övrig IT-utrustning. Vi stödjer dessutom förvaltningarna i deras verksamhetsutveckling.

Avdelningen erbjuder moderna IT-tjänster till övriga verksamheter i kommunen. Exempel på sådana tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät och fjärrarbetsplatser samt drift, support och utveckling av system.

Publiceringsdatum
2015-01-23

Arbetsuppgifter
IT-avdelningen söker en nyfiken supporttekniker som kommer att hjälpa IT-användare med dagliga problem. Du kommer att arbeta med support, till största delen i First Line, där du handlägger ärenden som inkommer via telefon, e-post och webb. Arbetet innebär felsökning, både på hård- och mjukvara, installationer, användar- och datoradministration samt programsupport.

Kvalifikationer
För att passa för detta uppdrag ska du ha en pedagogisk förmåga och kunna behålla lugnet i stressade situationer. Du tycker om att ha mycket kundkontakt och har en djup service- och ansvarskänsla.
Du har en vilja att hela tiden utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.
Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Officepaketet.
Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlighet. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av IT-support i Helpdesk. Vi har krav på B-körkort

Meriterande är:
Högskoleutbildning
Certifieringar i Microsofts klient- och serversvit
Kunskap om ITIL

ÖVRIGT
Intervjuer är planerade 24 och 27 februari.

Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-13
Ange följande referens när du ansöker: A445158
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Ahlberg, IT-driftchef 0500-49 83 86

Företag
Skövde kommun, IT-avdelningen

Adress
Skövde kommun, IT-avdelningen
IT-avdelningen
54183 Skövde

Kontorsadress
Skövde kommun 54183 Skövde

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2139147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen: