Helpdesktekniker/Supporttekniker

Zedcom Tele & It Lösningar I Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zedcom Tele & It Lösningar I Sverige AB i Stockholm, Östersund eller i hela Sverige

Har du goda kunskaper om nätverk och servrar?

Zedcom är ett svenskt företag som startades 2005 och har sitt huvudkontor i Östersund och kontor i Stockholm och Sundsvall. I takt med företagens allt mer avancerade IT-system märks ett behov av enkla och effektiva lösningar där kunden förklarar sina behov och Zedcom erbjuder en helhetslösning som eliminerar krånglet med flera olika leverantörer och serviceavtal. Zedcom ger en heltäckande service med installation och support där lösningen på alla problem aldrig är längre än ett samtal bort. Idén är alltså: En leverantör, ett serviceavtal, ett telefonnummer. Zedcom tar tag i alla problem oavsett vad som krånglar.

Du kommer att få arbeta med de senaste teknologierna och med begåvade kollegor som liksom du brinner för informationsteknologi och den nytta den gör för våra kunder. Du kommer jobba både självständigt på kunduppdrag men även på uppdrag tillsammans med kollegor från zedcom. Vi vill att du erbjuder oss och våra kunder kundfokus, engagemang och leveransförmåga. Vår personal ska göra skillnad för våra kunder och se till att de lyckas.

Vi söker konsulter som har erfarenhet inom några av följande områden:
• arbetat med allmän infrastruktur, kommunikation, säkerhet och lagring.
• Goda kunskaper inom Windows Server
• Meriterande med kunskap om affärssystemen Mamut, SPCS eller Pyramid
• Vi ser gärna att du har jobbat med andra Microsoft-baserade produkter som AD, Exchange, Lync, SQL
• har ett aktivt intresse för kommande produkter från Microsoft
• genuint intresserad av kunders miljöer och utvecklingspotential
• gillar teknik och vill jobba i teknikens framkant

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• hantering av inkommande driftrelaterade ärenden
• planering och genomförande av nya kundmiljöer
• drift av Windows servermiljöer
• migreringar och konsolidering av kunders servermiljöer
• integration av servermiljöer
• virituella miljöer, SAN
• automatisering

Du och dina egenskaper:

Vi vill att du är serviceinriktad och har ett starkt driv i din personlighet. Har ett aktivt intresse för kommande produkter från Microsoft och gillar teknik och vill jobba i teknikens framkant. Rollen ställer höga krav på att du är självgående, stresstålig, trygg med en god självinsikt och detta bör vara framträdande förmågor i din personlighet. Det är viktigt att du är tydlig, och visar gott omdöme i ditt agerande och beslutstagande. Vidare ställer rollen krav på att du har god samarbetsförmåga och brinner för problemlösning. Slutligen är det viktigt att du delar zedcoms grundinställning, att se möjligheter i stället för problem.

Publiceringsdatum
2014-01-27

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-10
Ange följande referens när du ansöker: IT-Support, Helpdesk
Ansökan kan skickas till e-postadress: daniel.fredholm@zedcom.se

Kontakt
Daniel Fredholm 08-213800 (Växel) daniel.fredholm@zedcom.se

Företag
ZEDCOM TELE & IT LÖSNINGAR I SVERIGE AB

Adress
ZEDCOM TELE & IT LÖSNINGAR I SVERIGE AB
Telefonvägen 30
12626 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30
Hägersten

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-213800

Jobbnummer
1760898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zedcom Tele & It Lösningar I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zedcom Tele & It Lösningar I Sverige AB: