Helpdesktekniker/Supporttekniker
Skövde kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Skövde
2012-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker/Supporttekniker" (publicerad 2015-01-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen i Skövde IT-avdelningen, som består av 35 medarbetare, har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun. För IT-avdelningen innebär det två huvuduppdrag:
Vi förvaltar och utvecklar kommunens IT-plattform vilket innefattar installation och drift av kommunikationsnät, servrar, datorer och övrig IT-utrustning.
Vi förväntas dessutom stödja förvaltningarna i deras verksamhetsutveckling.
IT-avdelningen erbjuder moderna IT-tjänster till övriga verksamheter i kommunen. Exempel på sådana tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät och fjärrarbetsplatser samt drift, support och utveckling av system.
Publiceringsdatum2012-11-23ArbetsuppgifterIT-avdelningen söker en nyfiken supporttekniker som kommer att hjälpa IT-användare med dagliga problem. Du kommer att arbeta med support, till största delen i First Line, där du handlägger ärenden som inkommer via telefon, e-post och webb. Arbetet innebär felsökning, både på hård- och mjukvara, installationer, användar- och datoradministration samt programsupport.
KvalifikationerFör att passa för detta uppdrag ska du ha en pedagogisk förmåga och kunna behålla lugnet i stressade situationer. Du tycker om att ha mycket kundkontakt och har en djup service- och ansvarskänsla.
Du har en vilja att hela tiden utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.
Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Officepaketet.
Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.
Du är professionell, engagerad och "på-tå"!
Meriterande är: certifieringar i Microsofts klient- och serversvit, kunskap om ITIL och eftergymnasial IT-utbildning.
Krav på B-körkort
Stor vikt läggs vid personlighet.
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av IT-support i Helpdesk.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-16
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: A301925
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Edholm, 0500-49 85 10
FöretagSkövde kommun, IT-avdelningen
AdressSkövde kommun, IT-avdelningen
IT-avdelningen
54183 Skövde
Jobbnummer 1399768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.