Helpdesktekniker/Supporttekniker
Skövde kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Skövde
2012-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker/Supporttekniker" (publicerad 2015-01-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen i Skövde IT-avdelningen, som består av 35 medarbetare, har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun.
IT-avdelningen förvaltar och utvecklar kommunens IT-plattform vilket innefattar installation och drift av kommunikationsnät, servrar, datorer och övrig IT-utrustning.
Kommunen har en stabil IT-plattform, byggd på den senaste tekniken, och vi erbjuder moderna IT-tjänster till övriga verksamheter i kommunen. Exempel på sådana tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät och fjärrarbetsplatser samt drift, support och utveckling av system. En viktig uppgift är att medverka i förvaltningarnas verksamhetsutveckling.
Publiceringsdatum2012-05-22ArbetsuppgifterIT-avdelningen söker en nyfiken och drivande supporttekniker för arbete främst i Second Line. Du kommer att arbeta med support och drift och hjälpa användare med olika IT-relaterade problem. Arbetet innebär felsökning, både på hård- och mjukvara, installationer, användar- och datoradministration samt programsupport.
Du kommer att ha en central roll inom tjänsten IT-arbetsplats och ingå i den gruppering som förvaltar och vidareutvecklar vår klientplattform.
KvalifikationerDu har en vilja att hela tiden utvecklas och sträva mot nya utmaningar. Du tar gärna staffetpinnen i gruppen och driver det operativa arbetet framåt. Du har också erfarenhet av att driva förändringsarbete.
Givetvis har du en pedagogisk förmåga och behåller lugnet i stressade situationer. Du uppskattar mycket kundkontakt och har en djup service- och ansvarskänsla.
Dina tekniska kunskaper är mycket goda inom Microsofts klientplattform och SCCM. Du har även goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Officepaketet.
Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.
Meriterande är: certifieringar i Microsofts klient- och serversvit, certifiering i ITIL och IT-relaterad högskoleutbildning.
Stor vikt läggs vid personlighet.
Du är professionell, engagerad och "på-tå"!
Krav på B-körkort
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av IT-support i Second line.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-06
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: A273992
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Lundberg, 0500-493616
FöretagSkövde kommun, IT-avdelningen
AdressSkövde kommun, IT-avdelningen
IT-avdelningen
54183 Skövde
Jobbnummer 1250430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.