Helpdesktekniker/Supporttekniker

Skövde kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Skövde
2011-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker/Supporttekniker" (publicerad 2015-01-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen i Skövde

IT-avdelningen, som består av 33 medarbetare, levererar IT-tjänster till övriga förvaltningar, bolag och samarbetskommuner samt har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun.
I uppdraget ingår support, drift och utveckling av kommunens IT-plattform, framtagande av riktlinjer för kommunens IT-användning samt utveckling av IT-strategin.
IT har en viktig roll som stödprocess till kommunens verksamheter och en viktig uppgift är att medverka i förvaltningarnas verksamhetsutveckling.

Publiceringsdatum
2011-11-28

Arbetsuppgifter
IT-avdelningen söker en nyfiken supporttekniker som kommer att hjälpa IT-användare med dagliga problem. Du kommer att arbeta med support, till största delen i First Line, där du handlägger ärenden som inkommer via telefon, e-post och webb. Arbetet innebär felsökning, både på hård- och mjukvara, installationer, användar- och datoradministration samt programsupport.

Kvalifikationer
För att passa för detta uppdrag ska du ha en pedagogisk förmåga och kunna behålla lugnet i stressade situationer. Du tycker om att ha mycket kundkontakt och har en djup service- och ansvarskänsla.
Du har en vilja att hela tiden utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.
Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Officepaketet.
Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.
Du är professionell, engagerad och "på-tå"!
Meriterande är: certifieringar i Microsofts klient- och serversvit, kunskap om ITIL och eftergymnasial IT-utbildning.
Krav på B-körkort
Stor vikt läggs vid personlighet.
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av IT-support i Helpdesk.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Schemalagd arbetstid/dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-18
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: A243828
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Lundberg, 0500-493616

Företag
Skövde kommun, IT-avdelningen

Adress
Skövde kommun, IT-avdelningen
IT-avdelningen
54183 Skövde

Jobbnummer
1090823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen: