Helpdesktekniker

Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Karlstad, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.

Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.

Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Medarbetare till kundservice för e-hälsa
Kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna.
Kundservice har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta olika tider på dygnet enligt schema och inom kollektivavtalets ramar 2 skift mellan 07-19 och beredskap 19-07 och hela lördag, söndag och helgdagar.

Vi söker nu flera medarbetare till kundservice för nationella e-hälsotjänster
Att jobba inom kundservice innebär att ta emot och hanterar alla ärenden för landstingen och regionernas nationella e-hälsotjänster. Exempel på tjänster är, 1177 Vårdguiden på telefon och mejl, Nationell patientöversikt och e-tjänsten Journalen. De som använder tjänsterna är hälso- och sjukvårdspersonal, patienter och beslutsfattare inom landsting och regioner. Kundservice hanterar felanmälan. Hantera alla inkomna ärenden för Ineras samtliga tjänster. Då flertalet tjänster är av kritisk karaktär samt har starka beroenden till andra tjänster är det en ansvarsfylld uppgift att felsöka, eskalera ärenden vidare inom organisationen och kommunicera med kunden kring fel i de nationella tjänsterna. Det är därför av stor vikt att förstå tjänsten samt kundens verksamhet och eventuellt påverkan vid ett avbrott. Som medarbetare i supporten är du väl insatt i Ineras interna processer och kunskapsbanker för att snabbt kunna vidta rätt åtgärd för att avhjälpa felen. Du ska ha goda datorkunskaper för att snabbt kunna lära nya system. Du ska kunna skriva och tala engelska.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:

Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
Hålla utbildningspass för nya kollegor.

Önskad kompetens

Goda grundläggande datorkunskaper
Brinnande intresse för service
Ha ett öppet förhållningssätt till kunderna
Att se och förstå för att kunna ta fram förbättringsförslag
Flexibel och lyhörd
Erfarenhet av arbete i en användarsupport
Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
Driven och självgående
Serviceinriktad
Noggrann
Telefonvana
Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
Problemlösare


Bra om du känner till ITIL och är van att arbeta i processer.
Har du jobbat inom vård, kommun eller landsting är det ett plus men inget krav.
Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.
Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Passion, högt driv, engagemang med personligt ansvar att leverera kundnöjdhet. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och det finns möjlighet att visstidsanställningen övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Har du frågor om tjänsten
Gruppchef supporten Helga Harling, 076-798 39 85
HR-generalist Kristina Claesson, 072-728 31 33
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 076-778 06 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-02-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Tjärhovsgatan 21B
11893 Stockholm

Kontorsadress
Tjärhovsgatan 21B

Jobbnummer
3941814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: