Helpdesktekniker
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker" (publicerad 2018-02-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.
Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.seMedarbetare till kundservice för e-hälsa
Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna.
Nationell kundservice har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta olika tider på dygnet enligt schema och inom kollektivavtalets ramar (2 skift).
Vi söker nu flera medarbetare till kundservice för nationella e-hälsotjänster
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.
Önskad kompetens
• Goda grundläggande datorkunskaper
• Brinnande intresse för service
• Ha ett öppet förhållningssätt till kunderna
• Att se och förstå för att kunna ta fram förbättringsförslag
• Flexibel och lyhörd
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Driven och självgående
• Serviceinriktad
• Noggrann
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• Problemlösare
Det är bra om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer.
Har du jobbat inom vård, kommun eller landsting är det ett plus men inget krav.
Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.
Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Passion, högt driv, engagemang med personligt ansvar att leverera kundnöjdhet. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder då vi fram till 2017 kommer att ha flera olika utbildningsperioder.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och det finns möjlighet att visstidsanställningen övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.
Har du frågor om tjänsten
Gruppchef supporten Helga Harling, 08-452 72 90
HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-09-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3056778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.