Helpdesktekniker
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker" (publicerad 2018-02-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.
Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.se1:st line support till kundsupporten
Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Från felanmälan och användarstöd till anslutningar och fakturafrågor.
Fram till Q4 2015 har Nationell kundservices 1:a linje var outsourcad. Efter ett beslut av Ineras styrelse har arbetet påbörjats med att ta hem supportuppdraget till Inera. Det innebär att etablering av den nya funktionen redan påbörjats och nu pågår arbetet att samtliga tjänster ska flyttas över till den nystartade supportgruppen, med slutdatum Q4 2016. Under 2016 ska även en 2:a linje byggas upp under Nationell kundservice ansvar.
Nationell kundservice har öppet dygnet runt, året runt och öppettider kvällar, nätter och helger kommer att starta på Inera någon gång under andra halvan av 2016. Då kan du som agent komma att arbeta olika tider dygnet runt enligt schema och inom kollektivavtalets ramar.
Vi söker nu flera agenter till en ny 1:st line supportfunktion för nationella e-hälsotjänster
Att vara agent inom Nationell kundservice innebär att ta emot och hantera alla inkomna ärenden för Ineras samtliga tjänster. Då flertalet tjänster är av kritisk karaktär samt har starka beroenden till andra nationella tjänster är det en ansvarsfylld uppgift att felsöka, eskalera ärenden vidare inom organisationen och kommunicera med kunden kring fel i de nationella tjänsterna. Det är därför av stor vikt att förstå tjänsten samt kundens verksamhet och ev. påverkan vid ett avbrott. Som agent är du väl insatt i Ineras interna processer och kunskapsbanker för att snabbt kunna vidta rätt åtgärd för att avhjälpa felen.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.
Önskad kompetens
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Driven och självgående
• Serviceinriktad
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• problemlösare
Du ska ha kännedom om ITIL eller kunna läsa och följa processer.
Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.
Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder då vi fram till 2017 kommer att ha flera olika utbildningsperioder. Det är meriterande om du har erfarenhet från vård- och omsorgssektorn.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och det finns möjlighet att visstidsanställningen övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.
Har du frågor om tjänsten
Gruppchef supportgruppen Helga Harling, 08-452 72 90
HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-12-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2570690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.